Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag till videoredigeringsprogram?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att föra över mina gamla videofilmer till cd.
Jag redigerar och gör det i Studio 8 men nu har jag tröttnat på att
behöva sitta framför en stationär pc på en stol.
Vill göra det med min Ibook istället.
Men vad finns det för bra redigeringsprogram till mac?
Nåt förslag!

Glöm alltihop , jag hittade Imovie nu ,det programmet lär nog räcka till!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-31 10:54

Hur får du in dina VHS filmer i iBooken?
Jag har funderat på att avveckla VHS och kassetband hemma men har fastnat på hur jag ska
få in filmen till datorn...

Kan du inte spela upp dom i videon som du kopplar din DV kamera till, spela in det på dv:en ,koppla kameran till datorn så har du det i imovie
Hans

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-02 01:56

adobe premiere 7.0 är annars ett grymt bra program

Ursprungligen av hamp:

adobe premiere 7.0 är annars ett grymt bra program

iMovie räcker långt. Men när det tar slut och man är villig att betala lite så rekomenderar jag Final Cut Express. Ett bra steg upp.

Premiere 7.0, finns väl inte på mac? eller har jag fel?

iMovie HD räcker längre... känns det som. Har bara skrapat på ytan än så länge men det är en hel del som är ändrat från grunden, även om det inte märks mer än att det är rappare och jag får intrycket av att det nu gör var vad det utlovar, till skillnad från version 3 & 4 där buggarna haglar tätt ibland.

Ursprungligen av abens:

Premiere 7.0, finns väl inte på mac? eller har jag fel?

Svar ja, men om det fortfarande utvecklas vet jag inte. Mången film är skapad på Premiere och Mac.

Ursprungligen av Svante S:

Svar ja, men om det fortfarande utvecklas vet jag inte. Mången film är skapad på Premiere och Mac.

Är du riktigt säker? Jag har sökt på Adobes hemsida och hittar ingen senare version av Premiere till Mac än 6.5... versiontracker.com visar inte heller nån nyare version än 6.5.

Version 7 kallas väl för Premiere Pro och den finns bara till Windows.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Är du riktigt säker? Jag har sökt på Adobes hemsida och hittar ingen senare version av Premiere till Mac än 6.5... versiontracker.com visar inte heller nån nyare version än 6.5.

Version 7 kallas väl för Premiere Pro och den finns bara till Windows.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Hmm, jag var nog trött när jag svarade på den frågan. Ögonen slocknade när det kom till versionsnumret. Det går för fort ibland.

Hur jag har fått in mina VHS-filmer?
Jo jag har en sk Dazzle kopplad till pcn och vidare till videon.
Sen är det bara att sätta igång videon och välja capture på datorn så digitaliseras filmen och blir till ettor och nollor.
Sen har jag öppnat nätverk i Ibooken och hämtat upp den färdiga filen till Ibooken från Pcn!

Rekomenderar skarpt Avid Free DV. Avsevärt mer kompetent än iMovie och fortfarande gratis. Finns att ladda ned hos Avid. Väljer att inte lägga en länk då jag är osäker om reglerna för tillfället. Men det är inte svårt att hitta.

T-son

1
Bevaka tråden