Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har tidigare använt det och jag älskar detta program. har dykit på ett problem bara... när jag exporterar filmer blir de alldeles randiga, detta hände även på min pc förut. samma problem. Jag tänkte då att det kunde vara kameran men i iMovie blir det kalas. Så då testade jag att captura i iMovie och sedan imoportera i Premiere men även då blev det randigt. kan någon hjälpa mig?
Bilden är interlacead. Materialet du använder är det från början (tex DV). Kan vara så att du exporterar till interlaceat också (måste vara det om du ska se på TV som inte är HDTV med progresiv upplösning.) Men för att lösa det så tror jag det var under settingspå själva projektet du kan kryssa av det eller någonstans i exportinställningarna. Var ett tag sen jag använde premiere eftersom jag nu har gått över till Final Cut Pro.
Men någon här på forumet borde veta exakt var inställningarna finns, annars är det bara att leta i manualen. Där ska det stå.
om jag typ tar en stillbild eller pausar när det rör sig lite fortare, så blir det randigt horisontellt. små ränder. jag är nästintill säker.
föressten så är det 6.5 jag har använt.
som sagt är bilden interlaced. för att få ett bra resultat måste du köra en bra de-interlacer.
Premiere kör jag inte heller utan använder numera uteslutet Final Cut Pro. till FCP finns en bra plug-in för detta.
Själv tycker jag allt är bättre i FCP förutom omständigheterna med att importera bildsekvenser jämfört med premiere. Har du en nyare dator har du dessutom många realtidseffekter att använda dig av vilket gör att arbetet går mycket smidigare.
Har heller aldrig haft problem med att programmet har kraschat heller.
Så självklart tycker jag du iaf ska ta en titt på FCP.
testade i premiere nu med den effekten men det blev inte så mycket bättre. när man tar i slowmotion blir det väldigt randigt... får testa med fcp då... vilken är den senaste versionen? 4?
Att det har blivit en standard med interlaced video är ett gissel. Hoppas att övergången till HDTV kan förändra den saken...
Om din DV-kamera fixar det skulle jag ställa in den på attt filma progressivt (kameran tar 25 bilder i sekunden och delar upp bilden i jämna och udda fält som lagras på vanligt interlaced sätt). Det skulle lösa ditt problem i framtiden.