Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösen för att ansluta till XP?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 21:40

När jag försöker ansluta till min XP-burk med iBooken vill OSX att jag ska ange användarnamn och lösen för att få åtkomst till PCn.
Problemet är att jag inte har något lösen till XP.

I och för sig kunde jag väl sätta ett lösen, men då måste jag väl knappa in det varje gång man ska logga in och det har jag ju inte lust med!

Någon som kan hjälpa mig med detta tro?

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-01-05 22:14

har du testat med att trycka på OK bara, jag får upp samma fönster också när jag går in på Machintosh HD > Nätverk > XPdator. tryck på och det ska nog funka sen

  • Oregistrerad
  • 2005-01-05 23:03

Jag har testat, men det hjälpte inte ett dugg dessvärre. Kan det vara något grundläggande jag har missat?

Om du högerklickar på din utdelade mapp i windows och sen klickar på säkerhet och delning så har jag för mig att dett finns lite rutor att bocka i.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-06 17:46

Nej, inget jag inte har kryssat i. Från XP till Macen funkar det helt bra så jag kör väl den vägen så länge.

Irriterande är det iallafall!

Tack för svar!

Prova med guest, guest

Det funkade när jag koppade upp mig mot grabbens Acer Ferarri

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-06 19:19
Ursprungligen av Torbjörn Olsson:

Prova med guest, guest

Det funkade när jag koppade upp mig mot grabbens Acer Ferarri

Kräver att Gästkontot är aktiverat, och möjligtvis (osäker) dessutom att det är en engelsk version av Windows.

Hjälper det inte att logga in som gäst, prova att fylla i ditt Windows-användarnamn, men lämna lösenordet tomt. Det är också möjligt att du har ett lösenord på Windows-datorn, men att du inte behöver ange det, exempelvis på grund av automatisk inloggning eller något...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 18:49

Gästkontot är aktiverat, men det funkar inte ändå.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-08 22:20

Om det är svensk XP så prova "Gäst, Gäst" istället?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 13:20
Ursprungligen av TERdON:

Om det är svensk XP så prova "Gäst, Gäst" istället?

Det har jag testat såklart!

Ska ta tag i problemet när min tenta är skriven. (Imorr'n that is.)
Har för lite tid till mina datorer nu pga att jag ägnat dem för mycket tid tidigare...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-31 19:45

Hej, jag får samma problem med att jag måste ha lösen, åt båda hållen. Kan verken komma in från mac -> pc eller vice versa. Någon som har något tips? Förstår inte vad det är för lösen som måste ha.

1
Bevaka tråden