Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slött Word2004

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,
Mitt word 2004 är fruktansvärt långsamt när jag lägger in en bild i ett dokument. Jag har en ny iMac G5 512 mb, och tycker att den skulle klara det bra (bilderna är bara ett par kb). Kan man göra nåt, t ex tilldela mer minne som i os9?

Tacksam för hjälp!

Det är nog som vanligt med MS, det dröjer till EOL typ innan de får ordning på hastigheten, om nånsin. Jag bara hoppas att de inte återskapat långa dokument-buggen som ledde till att filer med många bilder åt upp sig själv. Jag har noterat att Word2004 har problem med flera gamla word-filer (skapade i vX). Det visar sig i att badbollen kommer fram när jag tillför något eller några ord. Blir tvungen av tvångsavsluta word, öppna dokumentet på nytt, klippa ut allt och spara i ett nytt fönster. WOW, vad bekvämt de gjort det. Jag misstänker att det är Words typsnittshantering som strular till det.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-11 19:30

Jag har inte upplevt några liknande problem. Kan du bifoga bilden (och kanske dokumentet) så kan jag testa hos mig?

Jag insåg att dokumentet jag använde som mall var skapat i en äldre word version på en dator med os9. När jag gjode om det fungerade det bättre. Dock är jag lite förvånad över hur långsamt office fortfarande är. Tradigt.

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden