Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Tivoli Audio iPal

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

men...är det "mono"?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 09:36
Ursprungligen av el gringo:

men...är det "mono"?

inte för att vara sån, men hur många högtalare ser du?

:rolleyes:

Ursprungligen av el gringo:

men...är det "mono"?

Nja, men det är stereo genom hörlursutaget.

Jag köpte en PAL (Portable Audio Laboratory) för knappt ett år sen och jag är jättenöjd. Bra mottagning och det är sällan anntenen behövs fälla ut. Visst var den dyr men det tjänar man in på batterierna.

Tyrre

sorry...men jag tänkte om det var en "aktiv" enhet som drev två burkar...as in stereo. och att man bara såg bilden på den aktiva burken/hgt. men - ja - då är det mono.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 11:14

Tivoli Model Two är ett alternativ om man vill ha stereo.

Ruskigt bra ljud.

http://www.tivoliaudio.com/product.php?productid=144&cat=&page=

nice - där ser man

kommer och tänka på monty pythons klassiker "and now in stereo"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 13:47

Vilken skönhet! Synd bara att den är så dyr.

Aningen billigare i USA med tanke på dollarn, köpte min där. Löjligt bra ljud faktiskt, måste höras. Batteritiden är inte alls dålig heller, har fortfarande inte lyckats köra slut på den, och den har hängt med på ett antal helnätters utomhusfestande. Vad som missades i testet är att den är helt tillsluten, vilket gör den tålig mot t ex sand och smuts.

  • Medlem
  • 2005-01-15 02:32

Intressant. Fråga; kör du iPal via vägguttaget, och räcker det med en adapter för att köra den i Sverige? Vem är intresserad av att ta med sig en åt mig nästa gång ni åker?

Ursprungligen av zeyni:

Intressant. Fråga; kör du iPal via vägguttaget, och räcker det med en adapter för att köra den i Sverige? Vem är intresserad av att ta med sig en åt mig nästa gång ni åker?

Köpte en vanlig el-adapter på claes ohlson sån man kan ställa om själv. iPal kräver 12v 500mA och tar drygt 12h att ladda upp helt men du kan toppladda den hur mycket du vill, den har samma typ av batteri som en modern mobiltelefon.

Använder den aldrig på nätström, har vanlig stereo till det
Tillsammans med en iTrip är detta lyx

  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 13:41

iPal är en riktig baby, men som sagt, dyr

Buy quality - cry once!
Vi har 3 st Tivoli - 2 PAL och en klockradio.
Snygga, bra ljud och kvalitetskänsla.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-15 18:58

Satte just upp en Radio Combo och en klockradio på önskelistan. Knappt 10 papp lär det väl gå på.....

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-15 19:13

Var köper man grejorna billigast? Visst finns där sökmotorer för billigast leverantör men undrar just om de verkligen söker heltäckande? Dessutom står ju hela EU till förfogande.
Jag har hittat klockradion på TECHNIKdirekt.de men inget alls på pixmania.com.
Tips mottages tacksamt!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 19:41

dyr i Europa..

Jag köpte en PAL här hemma i Finland för ett halvt år sedan för sjuka 200€. Beställde en iPAL av min syster från USA, där den kostar 125$, hälften, alltså. Förstår mig inte på deras prissättning!
Det är bara strömadaptern som skiljer modell USA från modell EU, men en sådan för man ju billigt varifrån som helst. Så nu har jag två!
Enormt imponerande och gedigen grunka!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-15 19:43
Ursprungligen av aadler:

Jag köpte en PAL här hemma i Finland för ett halvt år sedan för sjuka 200€. Beställde en iPAL av min syster från USA, där den kostar 125$, hälften, alltså. Förstår mig inte på deras prissättning!
Det är bara strömadaptern som skiljer modell USA från modell EU, men en sådan för man ju billigt varifrån som helst. Så nu har jag två!
Enormt imponerande och gedigen grunka!

Gör mig inte mindre lysten precis!

1
Bevaka tråden