Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen "spela in macro" i InDesign? (som i Photoshop alltså)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vilja göra ett macro där man byter ut alla "Times" mot "MinEgenFont", och "Times Bold" mot "MinEgenFont,Bold" och så vidare.

Finns inte den möjligheten att skapa/spela in egna funktionsmakron, som i Photoshop?
Det talas ju alltid om den fantastiska skriptmöjligheten i InD, men vore inte detta ännu bättre? Så att även icke progarmmeringskunniga kan göra detta?

Eller kan man kanske använda AppleScript-inspelningsfunktionen? Vet ej ens om det fortfarande finns, har inte använt den sen System 8...

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-01-17 11:43

Är det inte lättare med Sök/Ersätt?
Ett macro verkar overkill.
/Bauer

Jo, precis. Jag letar alltså efter ett sätt att "spela in" vad jag gör när jag i Sök/Ersätt, eftersom det är en hel tid jag spenderar i just den dialogrutan.

nix

jag har själv saknat den funktionen i Indesign - men tyvärr finns den inte.

Ursprungligen av sjovall:

Jo, precis. Jag letar alltså efter ett sätt att "spela in" vad jag gör när jag i Sök/Ersätt, eftersom det är en hel tid jag spenderar i just den dialogrutan.

Funktionsmakron finns inte i InDesign och det är inte heller "recordable" (ytterst få program är det)

Det bästa alternativet om man inte vill lära sig scripting är förmodligen ett makroprogram i stil med QuickKeys

1
Bevaka tråden