Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Censur & PUL

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 08:05
Ursprungligen av Björnström:

Ett väldigt bra resultat av alla dessa händelser är att samarbetet mellan Macsajterna nu är full fart och vi kommer ta fram gemensamma riktlinjer för forumvillkor, abuse och "krishantering" när det dyker upp stora frågor som berör väldigt många användare samtidigt. Vi har nu en egen mailinglista där jag snabbt kan nå företrädare för alla svenska macsajter & forum.

Vi håller på att sammanställa ett antal frågor som kommer överlämnas till Macoteket och som publiceras på alla sajter men det kommer troligen dröja en vecka innan detta sker. Fram tills dess är det bäst att vi håller oss till dom redan publicerade faktauppgifter som finns utan ytterligare spekulationer.

Får man fråga vilka: ”företrädare för alla svenska macsajter & forum.” - är för några???

Ursprungligen av fjellis:

Får man fråga vilka: ”företrädare för alla svenska macsajter & forum.” - är för några???

Onödigt med namn men det är 1-2 personer ifrån dom vanligaste Macsajterna.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 08:28
Ursprungligen av Björnström:

Onödigt med namn men det är 1-2 personer ifrån dom vanligaste Macsajterna.

Ja det kan jag hålla med om ”onödigt med namn” (en del har ju inga riktiga namn, förresten:-DDD) - men vilka ÄR de ”vanligaste” macsajterna - det kan vara av intresse - i alla fall för mig.. som undrar... om jag o ni tänker på samma????

Samarbete i sådana här frågor är klart bra..

Ska vi gissa på MacWorld's forum samt MacFeber kanske?

Ursprungligen av iJohannes:

Ska vi gissa på MacWorld's forum samt MacFeber kanske?

Macnytt finns säkert med på ett hörn.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 09:01
Ursprungligen av iJohannes:

Ska vi gissa på MacWorld's forum samt MacFeber kanske?

Macfeber e ju helbra.. läser bl a där dagligen.

Är bara liten nyfiken på vilka ställen som existerar i detta avlånga land (jag vet säker inte alla bra ställen som finnes).. och vilka som vill samarbete över ”gränserna”.....

Med tanke på omständigheterna där folk blir hotade och uppringda tycker jag den här diskussionen är helt onödig i detta läge.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 10:52

Ja vi hukar ju oss alla..... vi lär ju få se var de hamnar den dag de publiceras....

Hur har det gått med Macotekets kommentarer?

Ursprungligen av Rickard A:

Hur har det gått med Macotekets kommentarer?

Det undrar jag också.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 13:48
Ursprungligen av ptolemy:

Det undrar jag också.

...och jag med!!

mvh/jensa (som just nu läser den här tråden --> http://99mac.se/forum/showthread.php?t=62818 om en person som tänkt handla minnen på macoteket..)

Jag tror den officiella responsen på frågorna som sammanställt kommer först nästa vecka, nu när mässan är slut.

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-01-21 09:28

Blir det något svar?

Ursprungligen av Mattias L:

Blir det något svar?

Ja, det blev ett svar. Tyvärr stannar det i Plus-forumet eftersom Björnström "drar [sig själv] (och 99mac) ur hela den här debatten.". Ytterligare detaljer vet jag inte om dom får passera gränserna för plus-forumet så jag låter bli så länge.

Det är lite sorgligt att vi inte kommer publicera mer information om händelserna utanför Plusforumet men det kom på mycket påtryckningar ifrån olika håll att jag valde att dra mig ur. Såvitt jag har förstått kommer ingen macsajt skriva mer om ärendet heller.

Kommentarer till mig är välkomna: info@99mac.com eller via PM.

Ursprungligen av Björnström:

Det är lite sorgligt att vi inte kommer publicera mer information om händelserna utanför Plusforumet men det kom på mycket påtryckningar ifrån olika håll att jag valde att dra mig ur. Såvitt jag har förstått kommer ingen macsajt skriva mer om ärendet heller.

Kommentarer till mig är välkomna: info@99mac.com eller via PM.

Det är en sak att du väljer att inte lufta det här ämnet mer. Det har jag all förståelse för. Men Macoteket borde, med tanke på det som framkommit, gå ut officiellt till befintliga och potentiella kunder och förklara hurvida man har en dömd hälare av Macintosh-datorer anställd eller inte.

Om jag skulle köpa en ny Powerbook idag, vilket inte är omöjligt då min gamla är tre år gammal, så skulle ju jag akta mig för att finnas i ett kundregister som jag vet att en dömd Macintosh-tjuv har tillgång till.

Att själv basunera ut vad jag har för utrusning, på ett av Sveriges största Mac-forum är en heeeelt annan sak...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 14:23

Så nu har jag läst igenom länkar & allt. För djävla skum historia! Ännu skummare att det inte är av intresse för MacWorld, av andra skäl sen tidigare har jag undvikit Macoteket (enbart personliga), efter detta ser jag ingen anledning att handla där framöver heller.

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-01-21 14:33

Mackoteket har ett uppslag i varje nummer av MacWorld som de betalar för, tror du allvarligt att MacWorld skulle stötta sig med en av sina största annonsörer?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 14:42
Ursprungligen av Mattias L:

...tror du allvarligt att MacWorld skulle stötta sig med en av sina största annonsörer?

Nej...

Bevaka tråden