Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man polyfoniska ringsignaler?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 13:01

Jag började fundera lite hur man gör för att tillverka polyfoniska ringsignaler till telefoner. Kan man använda sin sequencer eller måste man göra det i telefånen? Om man kan göra det i sequencer, hur väljer man isntrument? Finns det patch banks att ladda ner eller?

Man kan ju också använda MP3:or, men...

• Oregistrerad
  • 2004-10-22 13:11

Tror det är vanliga Midi med GeneralM för "intrumentet".

Så gorde jag, men så kanske man inte skall göra

• Oregistrerad
  • 2004-10-22 13:26

Jag får väl pröva (när jag har en mobil med midi)

Ursprungligen av JonesH:

Jag får väl pröva (när jag har en mobil med midi)

Det är väl bara att göra dom på Macen och slaska över dom till telefonen med Bluetooth?

Ursprungligen av Nurell:

Det är väl bara att göra dom på Macen och slaska över dom till telefonen med Bluetooth?

Men hur får man telefonen att fatta att man vill ha det som ringsignal och inte bara ett ljud. Jag har skickat över ett gitarrsolo som mp3, det funkar så bra så men det går inte att använda som ringsignal, tyvärr. (använder en P800)

• Medlem
  • 2004-10-28 21:19
Ursprungligen av Svante S:

Men hur får man telefonen att fatta att man vill ha det som ringsignal och inte bara ett ljud. Jag har skickat över ett gitarrsolo som mp3, det funkar så bra så men det går inte att använda som ringsignal, tyvärr. (använder en P800)

Man måste skapa Midi-filer. För att fixa det behövs Cubase eller liknande. Det är alltså inte ljudfiler utan "noter" som telefonen spelar upp ljud efter.

• Oregistrerad
  • 2004-10-28 21:54
Ursprungligen av Baron:

Man måste skapa Midi-filer. För att fixa det behövs Cubase eller liknande. Det är alltså inte ljudfiler utan "noter" som telefonen spelar upp ljud efter.

just det. p800 accepterar inte att vilket format som helst som ringsignal. Det är dock fler format än bara midi. Kommer inte ihåg alla nu men det står i pdf-manualen som finns att ladda ned från SonyEricssons site. Det finns också ett utmärkt program som skapar ringsignaler av lite vad som helst och skeppar över dessa till telefonen: P800 Manager. Kolla på versiontracker.

Ursprungligen av kjelle:

just det. p800 accepterar inte att vilket format som helst som ringsignal. Det är dock fler format än bara midi. Kommer inte ihåg alla nu men det står i pdf-manualen som finns att ladda ned från SonyEricssons site. Det finns också ett utmärkt program som skapar ringsignaler av lite vad som helst och skeppar över dessa till telefonen: P800 Manager. Kolla på versiontracker.

Åh tack!
Nu ska gubben rocka fett när det ringer

P800 manager går visst inte att installera?

Tankade hem programmet men installationen "klipps av" vid 99% på grund av ett fel. Synd det! Samma sak på båe iBooken och G4an. Bägge kör X.3.5

Kollade i programmappen och där ligger det och verkar funka. Så det är väl bara installationsprogrammet som trasslar....
Ska testa nu.

• Oregistrerad
  • 2005-01-28 15:45
Ursprungligen av Svante S:

Tankade hem programmet men installationen "klipps av" vid 99% på grund av ett fel. Synd det! Samma sak på båe iBooken och G4an. Bägge kör X.3.5

Kollade i programmappen och där ligger det och verkar funka. Så det är väl bara installationsprogrammet som trasslar....
Ska testa nu.

Jag tror det var 1.01 som trasslade sådär. Jag fick senare tag på 1.0 och den funkade klockrent (i 20 dagar. sen vill de ha betalt)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 17:12

Man skulle ju gärna se en MIDI export från Garageband.

Janne

• Medlem
  • Nässjö
  • 2004-10-30 21:11
Ursprungligen av Baron:

Fast det är himla mycket billigare och enklare att göra fräcka midisnuttar med EasyBeat.
Kläcka här:

Så här kan det låta om man har EasyBeat och en Roland RS-5 synth:
Låtexempel:

• Oregistrerad
  • 2004-10-22 14:34
Ursprungligen av Nurell:

Ja, men det går inte innan jag
a) fått hit min nya iMac G5 som står hos min mor
samt
b) köpt en ny mobiltelefon

Lutar åt en Nokia 6630. Enda funktionen jag saknar är radio, korkat av dem att utelämna det.

Polyfoni...

Såhär är det (och det är en riktig Besserwisser-kommentar!):

Det heter "polyfona" och inte "polyfoniska"!

Ursprungligen av danmikael:

Såhär är det (och det är en riktig Besserwisser-kommentar!):

Det heter "polyfona" och inte "polyfoniska"!

Besserwasser heter det din Messersmidt.

• Oregistrerad
  • 2004-10-25 01:16

Det är möjligt. Båda känns rätt tycker jag, jag går alltid på känslan.

Jag gjorde om en mp3 till Wav och skickade över till p800:an.. Funkade utmärkt som ringsignal.

1
Bevaka tråden