Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fy dig, Preview, fyyy........

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-11 23:58

Min Preview har totalhängt sig och således lyckats "låsa" OS X, med ett Apple-program.

Jag force quittar den om och om igen utan resultat och vare sig "kill" eller ens "kill -9" i terminalen hjälper.

Jag måste alltså starta om ett "kraschat" OS X. Fy dig, Preview, fyyy........

ja fyy! och preview är verkligen seegt.. hur kan det komma sig att acrobat är så mycket snabbare, på allt! (och JA, jag vet att acrobat inte är kantutjämnat och JA, man kan slå av det i preview åxå, men det DUGER inte!!!!

preview är SLÖTT!! arrghH!!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: AUTOMATTI:
och JA, jag vet att acrobat inte är kantutjämnat och JA, man kan slå av det i preview

Men Acrobaten ääär ju kantutjämnad ju. Om man ställer in det.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-02-12 15:36

Min visar blder slumpmässigt (?). Trots att t.ex. ett dussin bilder är gjorda samtidigt i samma program (PS), är gif eller jpeg, korrekta filnam och 20-30Kb, så vill den j-n inte visa mer än 2-3 stycken.

Vad hände med QT som stillbildsvisare? Har kollat i inställningar, men det verkar som om QT har skrotat denna funktion?

Danne

Prova PDF plugin, finns i fil arkivet, funkar bra. kräver Safari. Har slutat använda acrobat

Notera dock att Apples Quarz endast stödjer vissa delar av PDF-specifikationen så PDF:er som visas av Preview kan återges på felaktigt sätt.

Richard Rönnbäck,
Adobe Systems Nordic

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
Prova PDF plugin, finns i fil arkivet, funkar bra. kräver Safari.

Kräver inte alls Safari. Går utmärkt med Chimera t.ex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-13 20:29

Av min erfarenhet är Acrobat svinslött och Preview en ängel i jämförelse. Enda nackdelen är att det inte klara alla PDF:er som Acrobat klarar. Vet inte om det är Apples eller Adobes fel, lite synd.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-14 09:22
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
Av min erfarenhet är Acrobat svinslött och Preview en ängel i jämförelse. Enda nackdelen är att det inte klara alla PDF:er som Acrobat klarar. Vet inte om det är Apples eller Adobes fel, lite synd.

Fel och fel. Visen med Preview är väl at det skal va ett relativt enkelt program som klarar många olika format och då kanske fullt PDF-läsarstöd, som omfattar en heeel del, kanske inte får plats.
Sen kanske det finns en deal företagen emellan, om att Preview inte ska ta över Acrobats roll helt.

1
Bevaka tråden