Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mounta en windows cd...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 09:31

jag kan inte mounta en windows (windows xp installation) cd i jaguar är det fler som har detta problem?? finns det någon lösning?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 15:23

är det alltså bara jag som har detta problem??

Känner inte igen. Boota upp i OS 8-9, testa att mounta den. FUnkar det inte så använder du Astarte CD-Copy och för över innehållet dill HD. Jag har inte träffat en cd jag inte kunnat läsa/kopiera genom det programmet.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-07 16:31

måste väl finns något enklare sätt??
har apple tagit bort windowsstödet som fanns i classic?? skall monta en vanlig cd

Jag känner inte alls igen mig. Jag har stoppat in flera stycken skivor i min iMac, som jag brännde i Windows och de ploppar automatiskt upp på skrivbordet som vilken cd som helst.

[ 07 Oktober 2002, 18:19: Meddelandet ändrat av: grand_master ]

Tyvärr känner jag igen fenomenet vid en installation från scratch av Virtual PC 5 med ett efter installerat system (XP) gick inte att läsa skivan. Fick läna en Win2000, då funkade det fint. Dra dina egna slutsatser...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-07 19:03

Hade samma problem i OSX 10.1.5. En Win2K-CDvägrade mounta i Finder. Funkade inte heller på fyra andra macar i OS9 eller X förrän jag fick tag i Joliet Volume Access, http://www.tempel.org/joliet/. Mycket bra tillägg, men bara för OS9!

I OSX kom CDn upp när jag uppgraderat till 10.2.1.

/thomas

1
Bevaka tråden