Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som minns "Anteckningar"?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade ett program under OS 8 - 9 som hette "Anteckningar". Jag har ingen aning om vart jag fick det ifrån, jag tror det ingick i något av operativsystemen.

Hur som helst, någon som vet om det programmet eller något liknande finns till OS X?

Programmet bestod av ett anteckningsblock där man kunde vända blad. Det som var praktiskt jämfört med ett vanligt textprogram var att allt sparades i samma fil och man kunde radera en separat sida när man kände för det. Perfekt om man vill ha lite kladdanteckningar som inte skall sparas för alltid men som man ändå inte heller vill slänga genast.

Jag känner till Sticky Notes men det är väl mer en massa "lösa" lappar, inte riktigt samma sak.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 12:10

Det skulle jag också vilja veta!

(Fanns tom för OS 7)

Letade upp en som heter NotePadVersiontracker. Nja det finns säkert bättre. Den är lite buggig i gränssnittet och så saknar jag snabbkommandon för att bläddra bland flikarna. Men den är gratis.

Får ta och testa fler.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 13:29

Jag gillar OneNote för Win vet ej om den finns för OS X, men det är ett genomtänkt program för löpnade anteckningar

NotePad var inte alls dum. I princip samma program som det gamla "Anteckningar". Tack för tipset!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 15:56

Tack pjerssan!

1
Bevaka tråden