Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt AppleCenter i Luleå

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Säg det, tycker Luleå är en bra stad att bygga på, i en 4 mils radie så finns det över 120000 pers, Sen så vet jag inte hur pass stort Umeå är, men det borde ju vara omkring de siffrerna också.
Eller har jag fel?

Ursprungligen av Tjacke:

Säg det, tycker Luleå är en bra stad att bygga på, i en 4 mils radie så finns det över 120000 pers, Sen så vet jag inte hur pass stort Umeå är, men det borde ju vara omkring de siffrerna också.
Eller har jag fel?

Något sådant ja. Sedan är ju Umeå en stor studentstad också, så det vore taktiskt att smälla upp ett Apple Center.

Ska jag vara ärlig så borde det finnas minst 1 AC i varje stad över 50000+, Då borde nog Mac användandet öka rejält direkt, när det finns kunnigt folk som kan visa IRL hur pass bra osX och andra av apple's produkter verkligen är.

Senast redigerat 2004-12-13 10:06
Ursprungligen av Tjacke:

Ska jag vara ärlig så borde det finnas minst 1 AC i varje stad över 50000+, Då borde nog Mac användandet öka rejält direkt, när det finns kunnigt folk om kan visa IRL hur pass bra osX och andra av apple's produkter verkligen är.

Håller med.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 19:49

Fast är det verkligen ett riktigt Apple center? Är det inte bara en PC-butik som gör i ordning ett hörn för maccar. En sådan har vi redan i Luleå, Canon center, inte särskilt upplyftande, en gammal imac står och samlar damm i ett hörn, och bara en av försäljarna vet litegrann om mac. Fast å andra sidan, bättre än ingenting. Själv fortsätter jag nog att köpa mina maccar genom Grafit i Luleå som har förträfflig support.
Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av Ulf Boström:

Fast är det verkligen ett riktigt Apple center? Är det inte bara en PC-butik som gör i ordning ett hörn för maccar. En sådan har vi redan i Luleå, Canon center, inte särskilt upplyftande, en gammal imac står och samlar damm i ett hörn, och bara en av försäljarna vet litegrann om mac. Fast å andra sidan, bättre än ingenting. Själv fortsätter jag nog att köpa mina maccar genom Grafit i Luleå som har förträfflig support.
Rätta mig om jag har fel.

Ett riktigt Apple center är det nog inte men bra mycket mer än Canon center som är en pinsamat dålig apple-ÅF. Själv handlar jag också hos Grafit, problemet är ju bara att de inte har någon butik här i Luleå utan bara ett kontor. Så därför ska det bli skönt med en ÅF som förhoppningsvis har sortimentet hemma i butik.

Frågan är om det kommer ha så mycket i lager mer än det som ni ser ute i butik.
Det är inte ekonomiskt att ha en massa saker i lager.
För du får inte några speciellt priser på lagerförda varor från Apple utan du köper dem och då vill du gärna sälja dem...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-03 19:15

Å andra sidan har dem väl aldrig haft hemma särskilt mycket, ens när det kommer till PC så varför skulle de då ha mycket Apple-prylar?

Bevaka tråden