Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra gästbok på min hemsida

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 11:54

Hejsan! Hur svårtt är det att göra en gästbok på min hemsida? Måste man lära sig allt om databaser och sånt då? Jag kan typ layouta i html och sånt. Det skulle ju vara som himla snyggt om gästboken hamnade på hemsidan i stället för länkad till en sån färdig... Skulle vilja integrera den i hemsidan!

Skulle bli tacksam för hjälp. Kanske nån känner till en guide eller nåt?!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-07 17:23

Hur svårt det är beror nog på vilket webbhotell du använder, och vad de erbjuder för program för gästbok.
Vill man göra den enkelt för sig kan man ju lägga gästboken i en iframe på vilken sida som helst...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-07 17:52
Ursprungligen av pgjores:

Hejsan! Hur svårtt är det att göra en gästbok på min hemsida? Måste man lära sig allt om databaser och sånt då? Jag kan typ layouta i html och sånt. Det skulle ju vara som himla snyggt om gästboken hamnade på hemsidan i stället för länkad till en sån färdig... Skulle vilja integrera den i hemsidan!

Skulle bli tacksam för hjälp. Kanske nån känner till en guide eller nåt?!

Ta reda på vilka skriptspråk som ditt webbhotell stöder.
Gå till t.ex. www.hoscripts.com eller www.scriptsearch.com och kolla in "guest books" under just de skripterna som gäller. Det finns både hyfsade gratis program och bra kommersiella att välja bland. En del med taskig support en del med bättre...
Botanisera.

Ursprungligen av Danne V:

Gå till t.ex. www.hoscripts.com

Ovanstående skall förstås vara http://www.hotscripts.com!

/Vän av ordning...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-09 10:44
Ursprungligen av Göran Bolinder:

Ovanstående skall förstås vara http://www.hotscripts.com!

/Vän av ordning...

Tackar....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 22:12

Tack så jättemycket för goda tips!

1
Bevaka tråden