Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fembarnspappa i ett hus fullt av macar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 15:26

Olle Bergman heter jag, och just idag fyller jag 41. Jag läste på Lunds universitet under 80-talet, då det formligen regnade macar från Apple. Vi gjorde kårtidningen med hjälp av ett par holkar, PageMaker och en laserskrivare som vi fick låna uppe på Tekniska högskolan. Sedan kopplade vi av med Uninvited och Black Castle.

Mitt Mac OS-intresse tog fart på allvar någon gång i mitten på 90-talet, då jag fick en samlad årgång av svenska MacWorld av en kollega. Jag lusläste alla de där tidningarna gång på gång -- ungefär som en tolvåring läser Hobbexkatalogen, och sen kom internetboomen och sen blev jag frilans och kunde köpa prylar till firman och på den vägen är det ...

Idag står det macar i varenda hörn i vårt stora hus i Eskilstuna. De vi verkligen använder är 4 iBook:ar, en iMac G4 & en blåvit G3:a. Nere i källaren står en massa gamla grejor som jag just mejlat till Omar Henriksson om. Vår fina, fina LC 475:a kommer jag dock aldrig att göra mig av med!

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-02-12 17:53

Jag följde så länge jag bodde i Malmö "Torbens" fru Lottens kåserier och det var bland det mest roliga jag läst någonsin. (Jag tror tom att jag skrev några mail till er båda som jag fick besvarade)

Så ni som inte har läst dem i Sydsvenskan förut se till att läsa dem på nätet istället: http://www.lotten.se/

(Att karln ifråga dessutom är orientererare gör honom genast till en Bra Karl per definition )

Välkommen till 99mac Olle!

Vlkommen, det går inte att förklara Mac intresset bättre än du gjort.. Det smyger sig på en..

Än en gång välkommen..

Du vet när du gjort rätt!

/Stefan

• Oregistrerad
  • 2005-02-17 08:10

En Wäldigt Wänlig Wärld!

Vilken otroligt sympatisk stämning som råder här på 99mac. Här kommer jag att känna mig hemma. Jag är så trött på all den ironi, aggressivitet, prestigekamp, knuffkontakt, snarstuckenhet, utfrysning, snålhet, liknöjdhet etc. som frodas i dessa vilsna tider. Min egen livshållning är enkel: av mänskliga egenskaper är hygglighet den främsta!

IGGY: Mejla din snigelpost privat så ska du få ett litet paket ...

• Medlem
  • Lund
  • 2005-02-17 10:47

Olle

Lille pöjk
Inte har du tid att hänga på detta forum.
Och gammal har du blivit, horisonten brant börjar närma sig och träning på Nautilus.
Slå en signal, när du har skickat ut barnen o krama L från mig.

M

Senast redigerat 2005-02-17 11:03
  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-17 11:09
Ursprungligen av torbern:

Black Castle.

Ehrm.. Dark Castle

Var det du som skrev nybörjarskolan i Macworld i slutet av 90-talet förresten? Om basisten Konrad och hans iMac.

• Medlem
  • Härryda
  • 2005-02-26 09:40

Presentation

Hej, heter Klas, är 59 år och har använt Mac sedan 1995. Vårt hus är fullt av macar, som jag fått överta från privatpersoner, skolor och universitet när de skaffat nya. Förutom att min fru, jag och de fyra hemmaboende barnen har varsin, har jag på min arbetsplats, en grundskola , gjort ett litet nätverk av gamla 630 och PM. De fungerar bra och används i första hand till att göra skoltidningen på. Visst klagar eleverna på att de är för gamla jämfört med dem som finns hemma, men innan de kommer till oss kan de flesta bara spela dataspel och chatta på Lunarstorm. Nu får de lära sig ordbehandling, layout i objektgrafik och hur en dator fungerar.
Trevligt att läsa alla diskussioner. Kan nämna att mina yngre barn tycker jag är gammalmodig som inte använder PC. De tycker att det finns för lite spel till dessa äldre macar. De har inte förstått poängen med att släpa efter (Vi har OS 9). Mer tid för nyttigt skolarbete och uteaktiviteter, mindre tid till dataspel.

1
Bevaka tråden