Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konfigurera inbyggda zip packningen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-06 14:06

Hittade inget under detta ämne har inte så mycket tis just nu heller att söka.

Kan man konfigurera den inbyggda zip funktionen så att den komprimerar filerna och inte bara kopierar in det till ett arkiv?

Hade här ett antal bilder som tar totalt upp 33 MB och ville maila dem. Men de flästa som sitter på företags mail har max gränser på hur mycet dom kan ta emot. Då ville jag komprimera dem. Visst jag kan göra detta med stuffit men jag vill förenkla. Och skulle då vilja använda den enkla inbyggda möjligheten i OSX att zippa filer. Så finns det nån möjlighet att konfigurera den så att att den komprimerar och i så fall hur?

Kan detta vara något för dig:
http://www.raggers.net/pathos/photoexpress.php

Fanns tidigare i en gratisversion som hette Freephotoconverter 3

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-06 19:37

verkar intressant men inte direkt det jag frågade efter jag ville bara få osx inbyggda zip funktion att komprimera filerna istället för att bara kopiera in dem till ett arkiv. Annars verkar programmet intressant ur annan synpukt.

Komprimera???

Menar du att du vill gå ner i kvalitet på JPEG bilderna? (Jag förutsätter har kanske felaktigt att det handlar om JPEG bilder.) Om så är fallet så måste det nog göras genom något bildbehandlingsprogram.
Annars så komprimeras filerna när de läggs i arkiven, men eftersom JPEG bilder redan är komprimerade så går det inte att få ner dem mer i storlek.

1
Bevaka tråden