David, jamen jag är ju vänsterhänt, så alla rattar kanske går åt rätt håll för en gång skull?
Mats, jag är också nyfiken på lite provbilder. Så ta gärna några. Om objektivet är plastigt kanske inte gör så mycket för mig som inte tänker jobba som proffs och alltså inte har lika höga krav på bygget. Men det är klart, är det måndagsexemplar är det ju aldrig kul ändå.
Ska kolla lite begagnatmarknaden också när det börjar trilla in lite mer pengar igen. Det kan tänkas att man gör några fynd där också.
Det där med måndagsexemplar får man alltid räkna med. Jag räknar med det även med den nya kameran, för jag hade sån extrem otur med en Canon DV-kamera jag köpte som varit inne på repareation två gånger det första året (har några månader kvar nu innan 2-årsgarantin är borta, så jag hoppas den har kommit över alla barnsjukdomar nu). Tre av fyra Powerböcker har också varit såna som jag fått laga eller byta ut innan jag fick mig en som funkar tillfredsställande.
Inte var det som förr inte, när man köpte en tv till exempel som höll i 20 år innan bildröret dog, då var den stendöd. Ingen förvarning, bra bild fram till att röret la av.
Usch, jag kan inte vänta... en månad eller mer kvar.... huuuuur ska jag överleva!??
Får se om man kanske kan hitta en manual online så man kan plugga funktioner innan kameran kommer. Någon som har tips får gärna komma med en länk. Alla andra kameror jag köpte hade jag inte tålamod att vänta på heller, så jag laddade ner pdf-manualerna och hårdpluggade innan.
Känner mig som ett barn inför julafton. Är det april snart???