Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en fil som heter .DS_Store. Den går inte att slänga eller ens flytta ifrån skrivbordet. (Jag har en fil med samma namn på ett annat ställe också.) När jag försöker flytta bort den från skrivbordet till exempelvis till papperskorgen kommer det upp ett felmeddelande, felkod 2. Vad är detta och hur blir jag av med den?

• Medlem
  • International user
  • 2002-12-03 14:33

Testa Visa Info och ändra ägare till dig under Permissions.

Lite osäker här, men det skall vara en fil som innehåller information om mappen, hur den skall presenteras etc. Den finns nog i alla OS X-mappar, eller möjligen de som inte följer default-inställningarna. Den är normalt osynlig, men har tydligen blivit synlig i ditt fall.

Gör jag en finder-sökning på ".DS_Store" och osynliga objekt får jag flera hundra träffar.

Göm den och glöm den.

• Oregistrerad
  • 2002-12-03 15:40

root + delete
Filer med "." framför skall ju vara dolda av systemet. Knepigt att den syns utan Tinker Tool eller något sådant program. Vet inte om du kan dölja filer utan programet ResEdit. Det går nog i terminalen om du är hemma där. Annars så kan du nog dra hem programet från versiontracker. Öppnar du filen med programet så står det "hide" någonstans, och spara efter det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-03 16:06

Så här gör du för att få bort dessa filer:

1. Ladda ner och installera TinkerTool från www.versiontracker.com om du inte har det redan.

2. Öppna sen programet via System Preferences. Där, under menyn "Finder" klickar du bort "Visa dolda och systemfiler"

3. Gör en omstart

Borta!

Tack för svaren. Jag upptäckte att jag hade valt osynliga filer synliga TinkerTool

1
Bevaka tråden