Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium X har riktigt dålig filöverföring?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker Adium X är ett riktigt trevligt program, tycker om möjligheten att kunna se tio rader history när man öppnar ett nytt konversationsfönster, och möjligheten att kunna ändra utseende på både fönster och lista är också riktigt trevligt.

En sak gör mig dock väldigt skeptisk till programmet: När jag skickar en fil till folk med riktiga MSN (det är enbart som MSN-klient jag kör Adium), går det otroligt segt. Ibland nästan så att det skulle gå lika fort med 56K (jag har 8 mbit och de jag skickar till minst 2). Detta problem finns både när det gäller Adium<->Adium och när jag skickar till folk med det "riktiga" MSN. Ska jag vara ärlig tror jag aldrig jag upplevt godkänd överföringshastighet.

Nu undrar jag vad detta beror på? Prioriterar MSN: s servrar den vanliga MSN-klienten? Är det ett mac+PC-problem? Vore jätteskönt om nån har en lösning på problemet, för jag vill inte sjunka så lågt att använda MSN 4 for mac eller vilken version Microsoft nu kommit till

En annan sak som jag stör mig på är att man varken kan se hur långt en fil man skickar eller tar emot har kommit, i procent eller med hjälp av en stapel... Någon som vet om det finns ett tillägg för det?
Kör version 0.77.

Tack på förhand

Som jag skrivit i Seg upp/ned-laddning med Adium och Filöverföring Mac-PC med Adium så är det något som jobbas på och kommer att förbättras i version 0.8 som kommer snart (är i en halvhemlig betaversion för tillfället).

Aa, okej. Klantigt att jag inte sökte innan, men var övertygad om att det inte hade tagits upp... Men då vet jag att det inte är min uppkoppling eller dator det är fel på i alla fall. Tack för ett bra svar

Grundregel på 99mac: Har du problem har nån annan oftast redan skrivit en tråd om det

Utveckling av Adium 0.8 ser i alla fall lovande ut och borde inte vara alltför långt borta. Jag har inte testat den själv, så jag kan ju inte lova att det går snabbare, men filöverföringen ska vara klart förbättrad enligt vad jag läst i alla fall. Inte minst med bättre GUI.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-23 00:01

Väldigt viktig fråga - blir det stöd för fler smileys i 0.8....?

/obs OT och ironi

Ursprungligen av disposable:

En annan sak som jag stör mig på är att man varken kan se hur långt en fil man skickar eller tar emot har kommit, i procent eller med hjälp av en stapel... Någon som vet om det finns ett tillägg för det?
Kör version 0.77.

Tack på förhand

Självklart ska du inte gå över till MSN for Mac, Adium är i mina ögon det bästa chatprogrammet.

I Console kan du se hur det går med filöverföringen i Adium. Console ligger under Applications/Utilities

1
Bevaka tråden