Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS 9.1 sv och MacOSX 10.0.4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har, som en del andra, märkt att det inte fungerar längre att köra svenskt OS 9.1 under OSX US efter uppdateringen till 10.0.4.

Fick 9.1 sv att fungera under 10.0.3 genom att gå in i Core Services/Classic Startup/ och dupplicera den English.lproj till Swedish.lproj och ändra resursnamnen i den till de svenska motsvarigheterna.

Är det någon som fått 9.1sv att fungera under osX us 10.0.4, och vilka modifikationer måste man i så fall göra?

Hejsan. Tyvärr kan jag inte svara på din fråga. Tolkar den dock som att det är nödvändigt att rulla runt på 9.1 för att över huvud taget fundera över att installera X. Stämmer det?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Robban:
Hejsan. Tyvärr kan jag inte svara på din fråga. Tolkar den dock som att det är nödvändigt att rulla runt på 9.1 för att över huvud taget fundera över att installera X. Stämmer det?

Vill du kunna köra Classic, dvs gamla mac-program så måste du installera Mac OS 9.1 och inget annat. Vill du bara köra Mac OS X så behöver du inte Mac OS 9 ...

Efter en hel del fippel, kom jag fram till att det var enklare att installera 9.1 US. Tog ca 3 timmar, och med lite namnbyten på inställningsfiler gick nästan alla inställningar att överföra.

1
Bevaka tråden