Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nikon D50 pdf manual

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-03-30 18:19
  • Medlem
  • 2005-03-30 19:29

Intressant... fast jag undrar lite vad skillnaden mot D70 är. Är den här mindre? Då lär det ju säkert komma en ny 8MP D70x, eller liknande.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-03-30 20:10

bilderna kan vara fejk men d50 är registrerat, manualen verkar äkta, vi får snart veta.
mvh

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-30 20:34
Ursprungligen av miri:

bilderna kan vara fejk men d50 är registrerat, manualen verkar äkta, vi får snart veta.
mvh

Jo, nog kommer en d50 snart. Spännande! (Har inte tittat på den manual du länkade ännu.)

• Oregistrerad
  • 2005-04-13 10:38

Efter att ha tittat lite i manualen blir man ju lite undrande. För det första varnas alla boende i Kalifornien för att de kan bli blyförgiftade av den blykabel som medföljer, är det för alla de Kalifornier som älskar att tugga kabel, för inte kan väl den yttre plasten, år 2005 vara bemängd med bly?

Jag undrar vidare, jag har varit i förvillelsen att RAW bilder var okomprimerade, tydligen inte, de är 12 bit compressed. Någon som vet vad denna kompression kan jämföras med?

Vidare så står det att för att kolla på RAW filerna måste man använda Nikon Capture, står det så i alla Nikon manualer, fast det inte är sant, för det är det väl inte, eller tänker de måla in sig i hörnet?

Av manualen framgår det vidare, om den är riktig, att upplösningen blir samma som på D70, känns ju lite tamt med tanke på konkurrensen.

Ursprungligen av stfm:

Intressant... fast jag undrar lite vad skillnaden mot D70 är. Är den här mindre? Då lär det ju säkert komma en ny 8MP D70x, eller liknande.

det kommer en ny »d70«.
http://www.dpreview.com/news/0504/05040802nikondslrs.asp

• Oregistrerad
  • 2005-04-16 00:27

20 April skall vara dagen då Nikon ofta släpper sina mindre avancerade skapelser enligt "Digital Camera Tracker".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-16 00:59
Ursprungligen av Jörgen U:

20 April skall vara dagen då Nikon ofta släpper sina mindre avancerade skapelser enligt "Digital Camera Tracker".

Ja precis. Den enda skillnaden är en 2" display (med samma antal pixlar, vilket är fullkomligt onödigt), sedan uttag för trådutlösare. Dessutom är batteriet en smula bättre, men jag antar att anledningen för detta är just för att kompensera den större displayen som drar mer batteri.

1
Bevaka tråden