Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PCMCIA nätverskort - PowerBook G3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-24 23:14

Tog mig friheten o ploppa i ett PCMCIA nätverskort i min PowerBook G3 då det interna bara ligger på 4mbit/s. Nätverskortet är av typen LinkPro PCMCIA ETHERNET ADAPTER TL-5200.
Problemet är att när jag har det ikopplat syns det där man ser vilka PCMCIA kort man har inkopplade som EP401 Ethernet NE2000 Compatible...men sedan då?
Fungerar inte o bara ploppa i kabeln i kortet...hur ändrar man så det kör via det istället för det interna? Detta gäller MacOS X...
Gorde liknande inlägg i MacOS Classic avdelningen, men har som sagt bytt till MacOS X (och är mycket nöjd med bytet!)

När du går inte i nätverksinställningarna borde den meddela att en ny port hittats. Och då kan du konfigurera det. Prioriteten mellan korten sätts i listan. Sedan är dett upp till IP-inställningarna.
Om kortet inte detekteras i nätverksinställningarna finns det nog inte fungerande drivrutiner i OS X.

• Oregistrerad
  • 2005-04-25 07:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-25 07:23

Ah, tack! Tyvär är det dock inte trådlöst, bara 10mbit istället för 4mbit som det interna.
Verkar inte vilja funka me OS X....LinkPro TL-5200

1
Bevaka tråden