Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya G5 modeller

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 16:01

Vet inte om det bara är jag som sovit ett tag, men jag såg just på Apples amerikanska site att G5 nu startar på 2.0 GHz, 2.3 och 2.7 för toppmodellen.

Sprillans nya!
Genast känns min 1.8*2 inte lika modern...

Egentligen skulle jag vilja säga några väl välda ord om de *nya* Powermac G5:orna men då skulle moderatorn få spader på mig, avstår därför från detta. MEN en sak är kristallklar för mig och det är att jag INTE kommer att kliva på för att köpa någon av dom. Visst Apple tjänar grova pengar just nu och även om försäljningen på Powermacarna kommer att ligga kvar på sin låga nivå så har väl priserna på de nya komponenterna blivit billigare än föregående modell, jag hade verkligen förväntat mig en rejäl prissänkning - det vore inte mer än rätt. Utdelar därför dagens största *buu!" och hoppas det hörs ända till Cuppertino. Du Steve, det är nu ca: 23 månader sedan du i visst övermod trodde att IBM skulle klara 3GHz barriären och hinna dit innan 2003 års utgång... vad var det som gick snett!

• Oregistrerad
  • 2005-04-27 17:08

Väl rutet Olle...

PowerMacarna är faktiskt hopplöst omoderana...blev ännu mer tragiskt efter uppdateringen idag...

Undrar när det kommer en rejäl prestanda höjning....

Inte för att jag själv behöver någon PowerMac men det måste vara sjukt frustrerande för High-End users

Ursprungligen av Olle@mac:

Egentligen skulle jag vilja säga några väl välda ord om de *nya* Powermac G5:orna men då skulle moderatorn få spader på mig, avstår därför från detta. MEN en sak är kristallklar för mig och det är att jag INTE kommer att kliva på för att köpa någon av dom. Visst Apple tjänar grova pengar just nu och även om försäljningen på Powermacarna kommer att ligga kvar på sin låga nivå så har väl priserna på de nya komponenterna blivit billigare än föregående modell, jag hade verkligen förväntat mig en rejäl prissänkning - det vore inte mer än rätt. Utdelar därför dagens största *buu!" och hoppas det hörs ända till Cuppertino. Du Steve, det är nu ca: 23 månader sedan du i visst övermod trodde att IBM skulle klara 3GHz barriären och hinna dit innan 2003 års utgång... vad var det som gick snett!

Kan inte annat än hålla med dig Olle ett stort BUUUU till Cuppertino

kan läsa hur jag ser på problemet här:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=66939&page=4

Sida 5 och framåt!

Ursprungligen av donper02:

Väl rutet Olle...

PowerMacarna är faktiskt hopplöst omoderana...blev ännu mer tragiskt efter uppdateringen idag...

Undrar när det kommer en rejäl prestanda höjning....

Inte för att jag själv behöver någon PowerMac men det måste vara sjukt frustrerande för High-End users

Japp håller med, undrar hur de tänker där borta i Cuppertino

• Medlem
  • 2005-04-27 17:38

Är det verkligen så intressant? Datorerna blir lite snabbare, och kostar lika mycket. Onödig uppdatering? Kanske, men hellre många små uppdateringar än en stor per år. Om man gör för stora hopp blir de som just köpt besvikna.

G5:an är hyfsat jämförbar med andra datorer, vilket är det som räknas.

• Oregistrerad
  • 2005-04-27 17:41
Ursprungligen av stfm:

Var lite sugen på G5an när den kom. Med den här uppdateringen känns den redan stenålder. Hoppar nog den här gen'en...

Är det någon som vet ifall det är den "gamla" PowerPC 970FX processorn eller den nyare GX som sitter i de nya modellerna?

Ursprungligen av stfm:

Menar du andra macar eller vad? I annat fall håller jag inte med dig alls...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 17:45

Vad menar ni med att PM G5 är omodern? Jämfört med Imac och Powerbook är den väl fortfarande rejält modernare med tanke på bussar m m?

Tyvärr är de däremot väldigt dyra. Steget från Mac Mini till PowerMac väldigt stort. Synd att de är de enda modellerna som finns för en stationär dator utan inbyggd skärm.

1
Bevaka tråden