Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Explorer, Com Hem och Jaguar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2002-10-09 12:12

Har en PC med XP och en G4 med Jaguar brevid varandra med samma uppkoppling via en router. Använder naturligtvis Mac´en mest!
Sedan jag installerade X,10,2 har jag upplevt att surfandet går sämre än tidigare och tyvärr sämre än med PC´n. Har tyvärr bara möjlighet att ha Com Hems "bredbandslösning" och upptäckte att ngt. hänt efter Jaguarinstallationen! Jag surfar med Explorer 5,1,4. Jag har haft hemma tekniker från Com Hem som försäkrar mig om att strömmen från uttag är ok.
Så här e´ re: Allt går bra men helt utan förvarning lägger allt ner i mellan 2-5 minuter för att sedan sätta igång igen. Denna procedur upprepas sedan med oregelbundenhet. Tanken var att uppkopplingen var dålig men nu tyvärr är det inte så här på PC´n... och nu när Com Hem bekräftar att signalen är ok...återstår inte mycket annat än Jaguar...
Någon annan som haft samma fenomen???!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-09 13:00

Pröva att använda MacICX http://www.dna.lth.se/~roger/macicx.html
Där finns inställning att se till hålla kvar on-line "Reconnect interval".
Använd gärna surfprogram Chimera (mycket snabb program).

  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2002-10-09 14:31

Intressant Rep!
Tack för tipset. Har ännu inte hunnit pröva men det blir det första vid hemkomst idag.
Ser, även om det inte löser problemet ut att kunna ge en förklaring på varför...

Ditt problem är telia baserat och det fixar sig av ICX ställ intervall 15, varje 30 minuters period så kopplar telia ner dig... Heja ONline tanken! Telia=idi..
vidare borde du köra IE 5.2.2..?

  • Medlem
  • 2002-10-12 14:49

Jag är inte helt säker på att det löser ditt problem. com hem kopplar ner användare som inte har haft någon aktivititet över nätet på 30-45 minuter. När man har blivit nerkopplad så behöver man logga in sig igen. Det du beskriver bör vara något annat problem.

1
Bevaka tråden