Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X Virus...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ta det lugnt!
det är bara en fråga jag har...

Känner vi till något virus för MacOS X än? eller är vi fortfarande lyckligt lottade?

  • Medlem
  • 2002-10-11 20:11

Finns fortfarande inget känt virus för OSX..

Jag begriper inte vad antivirus programmen gör

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Finns fortfarande inget känt virus för OSX..

Jag begriper inte vad antivirus programmen gör

Kostar pengar och dödar PC-makron....

Nåja, lite får man väl hjälpa våra PC-vänner.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-11 23:23

Nja, förr eller senare kommer virusen. Det har börjat röra sig på LINUX-sidan nu, förr eller senare får sig även OS X en släng av sleven..

Det är nu man ska passa på att föregå virusmakare och hackers/cracker/phreakers och allt vad dom heter genom att se till att man har täppt igen OS X och dom populäraste mjukvarorna som mail.app, webstar, apache etc.

Virusproblemet kommer aldrig ta slut, för varje hål som man upptäcker inom windows kommer alltid en virus som adresserar det...och då menar jag ALLTID. Det är tänkvärt även för oss. Om OS X hade 80% av marknadsandelen hade kanske problemet varit lika stort men måltavlan en annnan

[ 11 Oktober 2002, 23:24: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

hur många virus hade utnyttjat det senste om att guest får total frihet i stort sett... vi ska nog vara ödmjuka så länge som säkerheten lyser med sin frånvaro...

  • Medlem
  • 2002-10-12 17:08

Testade att slå på den inbyggda ftp,n loggade in som guest på min egen maskin.. alla partitioner låg helt öppna....

  • Oregistrerad
  • 2002-10-12 17:44

har du skriv- och exec-rättigheter på för guests? det är inte smart.

1
Bevaka tråden