Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handelsbanken BankID i Tiger

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funkar det att generera BankID hos Handelsbanken i Tiger? Om inte vilket är det enklaste sättet att gå till väga för att skaffa ett utan att byta bank?

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-05 17:58

Jag hade inga problem med att generera ett nytt BankID via Tiger iaf. Så länge det inte bara är jag som kan trolla så bör det fungera.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-06 00:03
Ursprungligen av Netzach:

Jag hade inga problem med att generera ett nytt BankID via Tiger iaf. Så länge det inte bara är jag som kan trolla så bör det fungera.

Vilken läsare använder du? Netscape, Mozilla eller något annat? Version?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 00:04

Jag kör Netscape 7.1

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-06 00:12
Ursprungligen av Netzach:

Jag kör Netscape 7.1

Det gör jag men. Men det hänger sig efter att jag har klickat på OK. I min mapp ligger det ofullständiga BankID-filer. Vad/hur gjorde du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 00:18

Jag gick in på sidan, valde att skapa nytt ID. Fyllde i de uppgifter jag fått från banken, och saker skötte sig som det skulle.
Har du laddat ner senaste Administration Utility?

Är det möjligtvis så att vi pratar om olika saker? Min fråga gällde alltså BankID för att t. ex. deklarera på nätet. Inte inloggningscertet för att betala räkningar och dylikt. Det har inte jag heller haft några problem med. Men när det gäller BankID samma erfarenhet som frazze: funkar icke!

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 01:58

Jo det är det, bara jag som är ute och cyklar med dubbel punka. he he

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 02:29
Ursprungligen av joohn6:

Återigen, det verkar ha med inloggningen till bankens sidor att göra, vilket jag inte har några problem med. Frågan gällde alltså BankID.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-06 13:56

Ja, det roliga är att jag har flyttat et BankID från en Windows-burk och fortsatt att använda det utan problem. Tyvärr hann BankID gå ut innan jag hann förnya det så jag blev tvungen att skapa ett från början. Och det är då som man hamnar i den här situationen.

Om man frågar SHB:s kundtjänst så får man bara en massa utantilläxa (en massa klipp-o-klistra-grejer) från dom utan någon som helst lösning på problemet. Troligen vet någon över huvudet på kundtjänst att det är en bugg i funktionen (Java Applet) för att generera BankID, men man vill inte släppa kunderna för nära inpå sig. Då är det bäst att mata kundtjänst med en massa nonsens. Visst - nu är jag ute och spekulerar, men det känns nästan så efter ett par försök.

1
Bevaka tråden