Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för inredning/möblering?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag brukar med ganska jämna mellanrum möblera om mitt rum, mest för att jag aldrig hittar ett sätt att möblera som funkar bra praktiskt.

Att tänka ut ett schyst sätt att ha möblerna medan man flyttar om funkar ganska dåligt tycker jag. Man ser vad som fungerar rent praktiskt, men eftersom man fysiskt måste flytta runt grejerna blir det grymt jobbigt och ofta inte särskilt genomtänkt.

Brukar ganska ofta skissa på papper hur jag vill ha det, sett uppifrån i två dimensioner (först måtten på väggarna, var dörrarna är och så vidare...). Det funkar bra, men om man sätter ut soffan på översikten och sen ångrar sig är det ganska trist att sudda, måtta ut och rita igen...

--> Nu till frågan.
Finns det nåt trevligt och lättanvänt program för just möblering och inredning? Tänkte mig ett program där man först ställer in måtten på rummet, och sen kan möblera med soffor, sängar, sätta ut var dörrar och fönster finns och så vidare. Dessutom vore det väldigt kul att hålla på med, även om man för tillfället inte funderar på att göra om i nåt rum

Gärna så att man dels får en tvådimensionell översikt men också möjlighet till 3D, så man får ett bättre grepp om hur det kommer att se ut.

Alltså, design med hjälp av datorn - CAD för en nybörjare som vill komma igång snabbt.
Tips mottages gärna

  • Oregistrerad
  • 2005-05-07 21:52

Sök på forumet på SketchUp…

1
Bevaka tråden