Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iHigh-end

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 19:42

Om ni gillar hifi så håll i er:
http://www.goldster-audio.com/

tror dock det går på $3200

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 21:38

Det är dyrare än så, för de angav priset i euro, plus att kunder utanför Tyskland måste kontakta bolaget för prisuppgift till resp hemland, men visst, man blir lite sugen.............

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-19 22:17

Yes! Rør og ren klasse A
Problemet med slikt utstyr bruker å være at man alt for ofte somner foran dem, så man misser liksom musikken.....

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 09:26

Har varit uppe förr. Den som anser sig vara audiofil och ändå kopplar en mp3-spelare i stereon...ja, I rest my case.

  • Medlem
  • 2005-04-20 11:06

Man kan dock köra ut lossless från iPod och få ut ljud där komprimeringen inte förstört ljudet.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 11:33

Visst, en poäng där iofs.

Men hur bra är D/A-omvandlaren på en sketen musikspelare ämnad för portabelt bruk? Det är min fråga. Portabla grejer har inget i en seriös anläggning att göra. För seriöst måste väl ändå en klass A rörstärk anses vara? Men någon som sätter design före välljud kommer säkert offra en månadslön eller två på den där...

Senast redigerat 2005-04-20 13:11
  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 12:49

oj, jag läste "ljudprodukter".
jaja.. hoppas folk ser iaf.

Ursprungligen av petsematary:

Visst, en poäng där iofs.

Men hur bra är D/A-omvandlaren på en sketen musikspelare ämnad för portabelt bruk? Det är min fråga. Portabla grejer har inget i en seriös anläggning att göra. För seriöst måste väl ändå en klass A rörstärk anses vara? Men någon som sätter design före välljud kommer säkert offra en månadslön eller två på den där...

Koppla in en fin och dyr DVD-spelare och kör lite DVD-audio så blir det annat ljud i skällan... Sedan tycker jag att ljudkvaliteten från iPoden är överaskande bra genom min Harman/Kardon + B&W anläggning. Bättre än de flesta bärbara CD-spelare jag har testat.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 22:58
Ursprungligen av petsematary:

Visst, en poäng där iofs.

Men hur bra är D/A-omvandlaren på en sketen musikspelare ämnad för portabelt bruk? Det är min fråga. Portabla grejer har inget i en seriös anläggning att göra. För seriöst måste väl ändå en klass A rörstärk anses vara? Men någon som sätter design före välljud kommer säkert offra en månadslön eller två på den där...

Finns ju en liten anekdot på Stereophile när Dave Wilson demade högtalare på CES 2004
< http://stereophile.com/news/011004ces/ >

[font="times"]

We also heard David Wilson's fascinating presentation of his conception of system hierarchy. He compared a pair of Wilson Sophias driven by a Parasound stereo power amplifier with a competitor's flagship speaker and an extremely powerful premium-priced amplifier. Not, as he explained, because he thought the Sophias sounded better, but to prove that meaningful comparisons could be made between systems assembled according to different priorities. This was a demo aimed at his hi-fi dealer clientele, after all (it's a trade show, remember?), but there's a kicker: after we all confirmed that we could hear meaningful differences, Wilson whipped a fake component shell off the digital source and revealed that with the Wilson speakers we weren't listening to the $20,000 CD player that had been used for the competitor's speakers, but an Apple iPod playing uncompressed WAV files!

[/font]

Sug på den…

Apple borde kanske ta fram en bärbar vinyl-spelare med audiofil-specifikationer.. Och vinylpressar med Firewire. Eller inte.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 21:52
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Apple borde kanske ta fram en bärbar vinyl-spelare med audiofil-specifikationer.. Och vinylpressar med Firewire. Eller inte.

Vi får väl hoppas........

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 22:46

Haha, vinylpressar med firewire lät bra. Jag beställer på direkten! Bakar man ut sina egna vinylkakor, eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 12:39

Min Sony-walkman (CD) låter bättre än de iPods jag lyssnat på iaf. Jag skulle aldrig slänga in en freestyle i anläggningen. Två skilda användningsområden.

Texten ovan ger jag inte mycket för.

1
Bevaka tråden