Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finderfönster

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-12-18 09:33

Går det att göra någon inställning i OSX så att man får upp finderfönstren direkt om man klickar på sidan av ett programfönster (så som det alltid har fungerat förut).

Och i så fall, var gör man det?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-12-18 10:38

Inte vad jag vet. OS X "prioriterar" fönster före program - därför reagerar inte Finder när du klickar på skrivbordet (vilket jag antar att du menar).

Man är tvungen att klicka på Finder-symbolen i Dockan för att komma åt fönster i Finder.
Tycker själv det är ganska bra i många situationer när jag arbetar i flera program, men det tar tid att vänja om sig.

Kul med en till Lulebo!

[ 18-12-2001: Meddelandet ändrat av: spacemanspiff ]

  • Medlem
  • 2001-12-18 10:41

Går det på något sätt att få ut papperskorgen i finder?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-12-18 12:53

Tror att programmet TinkerTool kan fixa detta. En annan elegant lösning är att lägga den i Finder-fönstrets verktygsrad!

Gör så här:
1: Öppna papperskorgen.
2: Håll nere pekaren över symbolen i fönstrets överkant, så att den blir mörkare.
3: Dra till Verktygsraden

4: Ta bort eller flytta genom att kommando-dra

Bättre än på skrivbordet?

[ 18-12-2001: Meddelandet ändrat av: spacemanspiff ]

Min version av TinkerTool klarar inte av det (2.0) men däremot fixar Trash X det.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-12-18 16:55
Citat:

Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Min version av TinkerTool klarar inte av det (2.0) men däremot fixar Trash X det.

OK - jag blandade ihop programmen lite...

För övrigt:
En mycket bra manual för OS X med bland annat hur man kan använda Finder smdigt finns på utmärkta MacOSXHints (Mac OS X Guidebook 2)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-18 21:04

nr2: I programmet Drag thing kan man sätta på så att programmen lägger alla sina fönser överst när man växlar till det (Som i Classic).

1
Bevaka tråden