Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera video för pc-användare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 00:28

Hej!

Nu har de satt bandymålisen i cockpiten. Jag ska exportera en videosnutt som jag har fixat till i FCP. Inga probs att få till det till QT men dessa PC-användare som ensivsas med WMV och annat. Hur gör jag då?

Kim - ny på mac

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-10 11:35

Du kan köpa en QT-plugg från www.popwire.com, så kan du exportera WMV9 filer. Kostar $29.95 + moms.

Windows Media 9 Component for Mac OS X
"STOCKHOLM - March 18 2005 – Popwire, a Teleca company, today ships its Windows Media 9 Export Component for QuickTime on Mac OS X. The component makes it possible to encode Windows Media 9 content from QuickTime based products such as: Final Cut Pro, iMovie and Discreet Cleaner. With the 32 professional presets embedded in the component you will be able to produce windows media content at any given bitrate or connection in no time. The component is available for 29.95 USD at the Popwire website."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 11:52

Popwires plugg funkar klockrent kan jag intyga. Notera dock att du KAN skapa filer som ev. inte går att spela upp på WMP för Mac.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 00:37

topp, ska prova popwire.
Jag är ganska trött på alla format som finns därute.
QT är toppen på mac men inge vidare på pc:n.

Tack för hjälpen
Kim

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 01:07

efter lite mera letande hittade jag flip4mac och sen kompletterade jag med Sorenson Squeeze. Den sista gör att man kan versionsspara WMV-filer till WMV 7, 8 och 9. Den puttar och ut en massa andra format.

www.flip4mac.com
http://www.sorensonmedia.com

Kim

Kolla då in popwires compression master som kan allt detta och myckt mer - grymt snabbt e det också

/johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 12:09

jag tar tillbaka allt jag sade om flip4mac & Sorenson Squeez. de funkar faktiskt inge vidare på pc:n. ska prova popwires compression master, återkommer.

Kim

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 22:35

Kimpen: Jasså? Jag har bara testat Popwires QuickTime WM9 export och den funkade fint för standard definition video (full pal, 720x576, 25 fps) på både Mac o PC (ingen av dem är "übermodern").

1
Bevaka tråden