Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift mot USB-skrivare fungerar ej längre

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-14 12:09

Hej!

Jag körde Panther ca 1 vecka innan jag uppraderade till Tiger. Det gick utmärkt att skriva ut på min Epson Stylus C60(USB), men efter uppgraderingen fungerar det inte. Utskriften köas och sedan avslutas. Tittar man i CUPS statusen står det att utskriften avbröts.

En kompis säger att han också haft problem mot olika USB-skrivare efter uppgraderingen.

Nån mer som stött på detta?

Mvh, d-bug

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-14 12:19

Löste det... DUH!

Allt jag behövde göra var att ta bort den befintliga skrivaren i inställningar och sedan lägga dit den igen.

Mvh, d-bug

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-14 13:45

Jag sitter på samma problem och tyvärr gick det inte att lösa så enkelt som du skrev för min del. Har en Epson Stylus Color 740i. Vore verkligen bra att kunna få igång skrivaren igen...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-14 14:08

Såja, där var det löst. Sökte på gamla hederliga google. Givetvis delar jag med mig av denna erfarenhet för alla stackare som sitter på en Espon Stylus Color 740i.

Citat:

Epson Printers

Jack Howarth
Setting up the Epson 740 printer is a little tricky under MacOS X 10.4. There are in fact Epson USB as well as Gimp-print based drivers for the Epson 740 in Tiger (both of which will work).

The easiest way to set up an Epson 740 print driver is to use the Printer Setup Utility to delete any existing printer queues for that printer. You should then be able to unplug and replug in the USB cable for the Epson 740 and a new printer queue will be automatically created. This method of creating the Epson 740 printer queue will always work.

The creation of the Epson 740 printer manually from within the Printer Setup Utility is more problematic. If you create the printer without using the "More Printers..." button to select the printer driver, the resulting printer queue is broken and will stop the print queue anytime you send a print job to it. If you use the "More Printers..." button to select the Epson USB driver for the Epson 740, the resulting printer queue will work fine.

Länken till hemsidan där man även kan läsa om andra skrivares problem med mera i Tiger:
http://macintouch.com/tiger11.html

1
Bevaka tråden