Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Key chain åldras

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 14:50

Jag har ett litet problem det verkar som om keychain informationen åldras och måste uppdateras ungefär en gång i månaden. Finns det nåt hack för att undvika detta.
Saken är den att den mac vi har på jobbet har försinkats till att endast fungra som en automatisk eps till gif konverter. Detta görs genom att macen kollar med apple script efter eps filer på windows maskin, som har en delad mapp.
Saken är den att jag inte vill gå in i Macen en gång i månaden bara för den orsaken att key chain lösen har åldrats och systemet inte vill använda det. Infon i kay chain ändras alldrig. Användar namn och lösen till den windows delade mappen ändras aldrig. Hur kan jag göra detta idiot säkert så att jag kan lungt låta macen stå för sig själv. Andra eventuella problem är lösta med automatisk omstart varje natt. Och på såvis struntar jag om den inte får kontakt en dag då och då. Utan jag vill att om det är strul så ska vem som helst kunna starta om den och få saker att fungera åter. Med andra ord det är en automatik mounting av en nätverks enhet som gäller och key chain som håller reda på användar namn och password. Några idér?

Om det fanns info om detta tidigare ber jag om ursäkt men jag fann inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-12 15:44

Skriv ett inloggningsapplescript där även användarnamn och lösenord till winburken anges, så slipper systemet rota i Keychain.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-16 09:25
Ursprungligen av pichia:

Skriv ett inloggningsapplescript där även användarnamn och lösenord till winburken anges, så slipper systemet rota i Keychain.

Skulle detta vara med nåt teminal kommando för att mounta skivan eller finns det anda sätt. Ska undersöka saken.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-16 09:59

man mount_smbfs kan vara hett.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-18 00:14
Ursprungligen av Jocke Ekberg:

man mount_smbfs kan vara hett.

Ok hade hoppats på att kunna konfigurera key chain men det får antagligen bli ett script då

1
Bevaka tråden