Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

något appz för att samla genvägar till program

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns det något enkelt appz för att enkelt kunna ha de program som kanske inte används ofta på ett o samma ställe i dockan, och som klarar drag & drop alltså att man enkelt kan dra ett nytt program till ikonen.

Detsamma gäller för dokument o liknande, där man kan dra ett dokument till en ikon i dockan och sen ligger där en genväg till dokumentet.

hoppas ni fattar den något förvirrade frågan.

vet kanske inte hundra vad jag är ute efter

tips tack

Ta en titt på dragthing, många olika möjligheter att ställa in som man vill.. Finns på VT

• Medlem
  • Värnamo
  • 2003-02-24 12:35

Ta en titt på denna:
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13779&db=mac

Kör den själv och är hel nöjd.

I din hemmakatalog (sökväg i mitt fall: Macintosh HD: Users: Ola: Library) har du en mapp som heter Library, i den finns en mapp som heter favorites. Drag och släpp den till höger om strecket i dockan.

Varje gång du sedan klickar på en fil och väljer "Arkiv: Lägg till som bokmärke" (eller om du gör det direkt i en fil-dialogruta) så skapas ett alias i den mappen.

Du kan CTRL-klicka på mappen i dockan för att få upp en meny på vad som ligger i det som du kan "promenera runt i".

Fördel: Gratis och inbyggt i operativsystemet. Finns sedan med i alla dialogrutor för att spara, öppna eller skapa dokument och även i menyn "Gå: Bokmärken".

/Ola

Du kan även kolla in gratisprogrammet Yadal som jag gillar. Det har inte dra och släpp, men det är ändå ett bra sätt att få in mer saker i dockan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 15:07

Jag har skapat en "PROGRAM" mapp i min hemkatalog -> dokuments som jag dragit ner till dockan. Hur smidigt som helst, men lite störande att man inte kan "per automatik" få alias ner till mappen i dockan, tyvärr.

Ctrl + klick så får jag upp en lista med kategorier:

- System
- Video
- Grafik
- Internet

m.m

Under dessa finns alla program som jag ibland använder. Mkt smidigt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 15:19
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
Jag har skapat en "PROGRAM" mapp i min hemkatalog -> dokuments som jag dragit ner till dockan. Hur smidigt som helst, men lite störande att man inte kan "per automatik" få alias ner till mappen i dockan, tyvärr.

Ctrl + klick så får jag upp en lista med kategorier:

- System
- Video
- Grafik
- Internet

m.m

Under dessa finns alla program som jag ibland använder. Mkt smidigt.

Du skulle ju kunna sortera programmen i den riktiga programmappen och sedan lägga den i dockan.

1
Bevaka tråden