Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort buggar ur alla OSX programvaror!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-19 12:32

Hej, jag undrar om följande ide skulle kunna vara intressant, finns det möjligen något liknande som jag inte känner till?

Jag skulle vilja ha en sajt som enbart är inriktad på buggrapportering för alla tänkbara programvaror och spel släppta till MacOS X. Där vem som helst kan gå in och lägga buggrapporter så fort man stöter på en bugg i ett program/system/spel under OSX. Allt skulle vara på engelska och välorganiserat i kategorier. Hela sajten skulle kontrolleras noggrant av moderatorer som såg till att buggrapporterna blev så kompletta och tydliga som möjligt.

Alla buggar på en programvara listas sedan på ett överskådligt och bra sätt så att programutvecklarna lätt kan gå in på denna sajt och få bra buggrapporter på deras programvaror.

En sådan här sajt kan jag tänka mig vore mycket användbar, särskilt för utvecklarna men även för användarna som oavsett vilken programvara man hittar buggar i vet vart man ska rapportera felen någonstans. Det är en frustration jag ofta kan känna när jag stöter på buggar. Och förhoppningsvis blir alla rapporterade fel åtgärdade till nästa version, såväl utseendebuggar som riktiga elaka buggar. Och vi OSX användare kan vältra oss i mycket buggfria programvaror! Givetvis skulle hela sajten vara på engelska för att hela världens utvecklare ska kunna ta del av den. Kanske kan man tänka sig att moderatorer från olika länder kan erbjuda översättning av buggrapporter från olika språk för att öka tillgängligheten för alla!

Vad tror ni? Något för 99mac teamet att starta upp kanske?

macfixit.com?
Listar allt om allt. För att ta del av vissa tips måste du betala det är en grymt bra site.

macbugs.com är ledigt

De stora tillverkarna har ju ofta byggt i en crash-reporter som skickar den typ av data som tillverkaren behöver.

Glöm heller inte att orsaken till att buggar inte fixas sällan är brist på kunskap utan en prioriteringsfråga, om man skulle vänta på helt buggfria programvaror skulle inga program någonsin släppas.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-19 20:07
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

De stora tillverkarna har ju ofta byggt i en crash-reporter som skickar den typ av data som tillverkaren behöver.

Glöm heller inte att orsaken till att buggar inte fixas sällan är brist på kunskap utan en prioriteringsfråga, om man skulle vänta på helt buggfria programvaror skulle inga program någonsin släppas.

Om ett program totalhavererar eller liknande ja. Men alla buggar är ju inte av det slaget, dessutom finns det ju en hel del programvaror som inte har en sådan funktion.

Och att program aldrig skulle släppas om de skulle vara helt buggfria är ju sant. Men finns det buggar efter ett släpp, vilket oftast är fallet så vore det ju smidigt med en central sajt att rapportera till, eller?

1
Bevaka tråden