Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cisco VPN Client - hur ladda ned?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-22 19:42

Har via Versiontracker försökt ladda ned den senaste verisonen av VPN-klienten (Cisco) men lyckas inte!
Trots registrering hos cisco enligt krav, går det ej.

Någon som lyckats? (Och vill dela med sig?)

/Irriterad som ... på Fiasco... Menar Cisco.

Senast redigerat 2005-05-23 08:11

Vad jag förstått så är det den som äger VPN-koncentratorn som kan regga sig och ladda hem klienten, men det kanske du gör?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-22 21:16
Ursprungligen av brokewind:

Vad jag förstått så är det den som äger VPN-koncentratorn som kan regga sig och ladda hem klienten, men det kanske du gör?

OK. då förstår jag.
Ska kolla med min fru, som får kolla med sin arbetsgivare, som bord ha angett en nedladdning _även_ för OS X

Inget svar på din fråga, men bara för att alla ska veta: Ciscos VPN-klient fungerar inte med Mac OS X 10.4 än.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-22 23:01
Ursprungligen av Kristofer:

Inget svar på din fråga, men bara för att alla ska veta: Ciscos VPN-klient fungerar inte med Mac OS X 10.4 än.

Jo, det har kommit en version som funkar med 10.4, men endast på enprocessorsystem...
Har själv kört den och det funkar bra. (Förutom att den har problem med att koppla ner...)
Versionsnummret är 4.6.03 (0160).

Ursprungligen av flojon:

Jo, det har kommit en version som funkar med 10.4, men endast på enprocessorsystem...
Har själv kört den och det funkar bra. (Förutom att den har problem med att koppla ner...)
Versionsnummret är 4.6.03 (0160).

Aha, ok. Tack för att du påpekade det.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-23 00:41
Ursprungligen av flojon:

Jo, det har kommit en version som funkar med 10.4, men endast på enprocessorsystem...
Har själv kört den och det funkar bra. (Förutom att den har problem med att koppla ner...)
Versionsnummret är 4.6.03 (0160).

OK. Bra.
Men den måste alltså distribueras av någon som fått "godkänt" av Cisco eller hur funkar det egentligen?

/M

  • Oregistrerad
  • 2005-07-09 10:52
Ursprungligen av flojon:

Jo, det har kommit en version som funkar med 10.4, men endast på enprocessorsystem...
Har själv kört den och det funkar bra. (Förutom att den har problem med att koppla ner...)
Versionsnummret är 4.6.03 (0160).

Får inte anslutningen att fungera riktigt med VPN Client 4.6.03 på Tiger. Får status "Connected" men ingen IP adress eller uppgift om anslutningstid. Samma inställningar fungerar med OSX 10.3 och VPN Client 4.6.02.

Någon som har förslag på åtgärd/felsökning?
Har prövat installera om klienten ett antal gånger utan resultat.

Nej - det räcker med att du har ett CCO konto på Cisco.com, men det i sin tur kräver att du har reggat dig genom en arbetsgivare som har business med Cisco..

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-23 08:10

OK. Klienten hittad och nedladdad !
Funkar.

Jag hatar Ciscos webbplats. Och regga sig för att få klienten?!
En konsult reggade den med sitt konto så nu måste jag passa på att ladda ner från Cisco när han är här, jättesmidigt...

Har aldrig stött på någon krångligare procedur än hos Cisco när det gäller registrering av produkter och skapa konton.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-23 08:37

Tanken är säkert att de organisationer som har Ciscos VPN-koncept lägger upp klienten för nedladdning på egna webbplatsen. För att ha koll på versioner som användarna installerar, kan jag tänka mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-11 00:14

Hittade en nyare version 4.6.04.0061 som fungerade för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-11 12:11

Skulle själv gärna vilja ha klienten för OS X Tiger. Vår IT-avdelning svarade med ett halvsurt 'Mac OS X is not a supported platform. I should say no to request, however if I find it I'll let you know...' Kul typer va? Tur för honom att han sitter i Europa och inte på mitt kontor.

Är det ngn vänlig själ som kan maila senaste versionen till public_at_mattan.net?

Tackar som bockar.

//mattan

Ursprungligen av mattan:

Skulle själv gärna vilja ha klienten för OS X Tiger. Vår IT-avdelning svarade med ett halvsurt 'Mac OS X is not a supported platform. I should say no to request, however if I find it I'll let you know...' Kul typer va? Tur för honom att han sitter i Europa och inte på mitt kontor.

Är det ngn vänlig själ som kan maila senaste versionen till public_at_mattan.net?

Tackar som bockar.

//mattan

Skickat.

//JD

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-12 06:48
Ursprungligen av rudeboy:

Skickat.

//JD

Tack, mottagit!

//mattan

  • Medlem
  • 2005-07-11 19:02

Jag tröttnade något helt fruktansvärt på Cisco´s VPN-klient.. och kör istället med den inbyggda i OSX, har funkat emot den VPN-servern jag använder. och dessutom upplever jag den bättre..

1
Bevaka tråden