Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eudora problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-25 22:10

Jag har två problem med Eudora idag.

1. Kan inte uppgradera, uppgraderingen hittar inte Eudora, trots att "Eudora Folder" finns i "Program".

2. Jag gjorde en backup (på en CD) av nämnda folder med alla mina email. När jag öppnar mappen i CDn, får jag först "Can't open the folder", sedan är inkorgen tom"!

Vad är fel? Vad kan jag göra?

1) Låter konstigt, jag har uppgraderat flera gånger utan problem. Du har inte ändrat namnet på programmet eller så? Har du testat att göra en nyinstallation istället för uppgradering?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-25 22:37
Ursprungligen av Adrian B:

1) Låter konstigt, jag har uppgraderat flera gånger utan problem. Du har inte ändrat namnet på programmet eller så? Har du testat att göra en nyinstallation istället för uppgradering?

Det har jag inte testat!

Jag fick problem med eudora i sb med uppdatering. Ominstallation av senaste versionen löste det hela.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-26 23:02
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Jag fick problem med eudora i sb med uppdatering. Ominstallation av senaste versionen löste det hela.

Kanske man skulle strunta i Eudora? Det är ju inte det allra bästa =( eller?

Stenålderskänslan till trots har jag inte hittat något annat epostprogram jag trivs bättre i. Men testa gärna andra, Apples Mail och Thunderbird är två bra fria epostprogram t.ex.

Ursprungligen av Adrian B:

Stenålderskänslan till trots har jag inte hittat något annat epostprogram jag trivs bättre i.

Samma här - byter med viss regelbundenhet till andra alternativ, men återkommer alltid till eudora.
Enda nackdelen är att Sent-boxen inte lagras på servern på IMAP-konto ( i a f har jag inte lyckats ordna detta).

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-29 00:55

Thunderbird

Testar nu Thunderbird, men det gör ju inte att jag för den skull kan öppna och läsa den back-up jag gjorde av Eurora på en CD!

Ursprungligen av BoP:

Testar nu Thunderbird, men det gör ju inte att jag för den skull kan öppna och läsa den back-up jag gjorde av Eurora på en CD!

Näe, de lagrar nog på helt olika sätt, så det går inte att få Thunderbird att läsa Eudoras rakt av. Däremot går det att importera, men då ska man helst använda sig av Eudora Mailbox Cleaner har jag läst (jag har aldrig testat). Men om inte ens Eudora kan läsa din backup är det ju en risk att det är något allvarligare fel på den.

1
Bevaka tråden