Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fonter i X?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-07 14:23

okej, kanske en korkad fråga men vafaen:
nu kör ja ATM Deluxe under classic för att hålla koll på mina fonter för classic-program.
men om jag vill använda mina gamla fonter i rena X apps? så borde ja väl lägga dem under /library/fonts, och sen bara tuta å köra.

men de funkar inte, e inte möjligen så att gamla macOS 9 fonter inte funkar under X? har kollat i apples knowledge databas men hittar ingenting...

tacksam för svar...

//NIC

De fonttyper som funkar är: Postscript, TrueType och OpenType. De gamla bitmappade fontfilerna fungerar inte i X.

Kolla denna gamla tråd. (Biten om att knyta bitmap-filen till programmet X Font Info är inte nödvändig, men skadar inte).

[ 08 Augusti 2002, 10:49: Meddelandet ändrat av: Michael Nord ]

När du lagt dem i Library/Fonts så bör(måste) du starta om programmet som ska använda dem. Fast det kanske du har gjort. I så fall vet jag inte vad som felar. Däremot tycker jag, om du vill slippa problem, att du ska köpa Extensis Suitcase. Funkar strålande!

Om du flyttar över Postscript-typsnitt till X, måste du även flytta med ett bitmap-typsnitt av samma familj för att det ska fungera.

1
Bevaka tråden