Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp bok - iPhoto, postnummer problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle testa att sätta ihop en liten bok med bilder i iPhoto, men när jag skulle beställa och fylla i faktureringsinformation vägrade programmet att acceptera mitt postnummer. Allt annat var korrekt, och landet var valt till sverige, testade även andra kända postnummer i stockholm men inget fungerande. Har någon lyckats beställa en bok från iPhoto? Berätta gärna hur i så fall.

Kör Tiger.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-13 12:48

Har inte beställt en bok själv men jag upptäckte att i iTunes Music Store spelar det roll om man skriver postnumret med ett mellanslag mellan siffrorna i formen: ABC DE istället för ABCDE. Kan kanske vara samma problem här? Bara en tanke. Finns gamla trådar om folk som beställt fotoböcker, testa att skriva ett PM till någon av dem annars.

Jag har beställt en fotobok och fått den och jag hade inga problem med postnumret. Jag minns inte hur jag skrev det, men det ska gå, med andra ord.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-13 13:24

Bra att du dök upp här Adrian! Tänkte på en tråd jag läste för längesedan där du skrev om att beställa fotoböcker. Tänkte också på att det var längesen man såg dig här, men du har kanske skaffat annat att göra..

Det var mellanslaget i postnummret som var problemet! Tack så mycket, dumat av mig att inte testa det. Också lite dumt av iPhoto att inte påpeka formen på postnummret, fast mest dumt av mig då.

Tack!

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-13 13:43

Oj, jag är återigen förvånad över att detta löser problemet. Och även av att Apple är så klantiga. Gjorde ett mycket tappert försök att påpeka problemet med iTMS för dem, men de läste inte ens mina mail utan skickade standardsvar tillbaka. Kul att det funkade för dig.

Bra att det löste sig, gurnes tips var helt rätt. Och dåligt att Apple att inte kunna göra en så enkel sak som att strippa bort mellanslagen själva.

Ursprungligen av gurne:

Bra att du dök upp här Adrian! Tänkte på en tråd jag läste för längesedan där du skrev om att beställa fotoböcker. Tänkte också på att det var längesen man såg dig här, men du har kanske skaffat annat att göra..

Jag gör punktinsatser på 99mac numera Jag är sugen på att göra fler fotoböcker, speciellt efter att jag upptäckt ett sätt att få mycket bättre kvalité, men jag har inte ännu kommit mig för att testa det.

1
Bevaka tråden