Troligtvis är det nog på någon av PC-datorerna. För inte så länge sedan så hängde sig nätet här hemma REJÄLT. Andledningen efter en hel dags lirkande och telefonsamtal till Telia kom jag underfund med hela problemet.
Telia var helt bestämmda på att Routern vad felet, jag lokaliserade inget problem och var då illa tvungen att köpa en ny router. En ny router blev det, men ingenting blev bättre. Jag kontakade Telia ännu en gång och dem förklarade bestämmt att den nya routern inte fungerade som den skulle den heller.
Misstankarna började sprida sig och jag tvekade direkt på Telias lösning. Det var inget problem med routern. Jag bestämmde mig för att koppla ut alla andra datorer utan min egna, starta om modemet och det gick galant. Sedan kopplade jag in dator efter dator för att lokalisera vilken dator det var som satte stop på hela nätverket samt internet. Det var en av mina bröders dator som hade något spyware eller krux. Allt löste sig efter att jag rensat bort all "skit" på datorn.
Jag kontakade Telia och berättade hur allt låg till, men dom var strikt bestämmda på att det var fel på båda routrarna. Jag bad om ersättning men ingen ersättning kunde jag få och inte heller kunde jag lämna tillbaka routern.
Jag löste dock allting efter allt om och men och förtroendet för Telia det har jag inget längre.
Testa om det är någonting liknande hemma hos dig, lycka till!