Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I bokhyllan: Revolution in the Valley

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Andy Hertzfeldt var med när Macintosh skapades tidigt på 80-talet och har skrivit boken Revolution in the Valley.

Boken har ett schysst cafébordsformat och attraherar säkert en massa macnerdar bara genom sitt namn - i mitt fall blev det en solklar julklapp för den som redan har det mesta. Hertzfeldt har samlat en mängd korta historier tillsammans med roliga citat och bilder ifrån dom glada dagarna i Silicon Valley när Macintosh föddes.

Skrivet av: Martin Björnström

Läs mer:
http://www.99mac.se/?id=880

  • Oregistrerad
  • 2005-06-22 16:00

Jag beställde den här boken från Amazon i England för ett par månader sedan. Jag läste den noggrant och jag måste säga att det var ett nöje. Det ÄR intressant att höra om människorna bakom, hur det hela gick till, hur jobbig Steve Jobs var och små detaljer som kanske andra tycker är fullständigt oviktigt. Jämför med boken: "The Mac Cult" är den här faktiskt i mina ögon betydligt mer intressant. Visserligen är det helt olika böcker och olika saker men "Revolution in the Valley" är helt enkelt riktigt bra. Någon kanske blir besviken, men jag rekommenderar den ändå. Rent grafiskt ett nöje att läsa och bildmaterialet är bra även om det inte är så omfattande.

Jag kan ju tillägga att det också är en bok om ledarskapet i företaget Apple på 1980-talet. Steve Jobs är ju inte precis "mjuk" i sin ledarstil. En höjdpunkt är när en av cheferna inom hörhåll kommenterar Steve Jobs notoriska tendens till att alltid parkera sin Mercedes på parkeringen för handikappade. "Jag visste inte att platserna även var för emotionellt handikappade".

  • Oregistrerad
  • 2005-06-27 22:01

Jag köpte den till mig själv i födelsedagspresent i mars och jag kan bara instämma med föregående talare — här finns allt du inte visste att du ville veta om Mac.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-27 22:57

Jag vill passa på att rekommendera boken "Insanely great" på samma tema. Mycket läsvärd, fast mot slutet väldigt dyster läsning tyvärr.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0140291776/104-6233883-4137550?v=glance

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-28 10:02

Jag blev nästan tårögd i slutet av boken när det bara gick sämre och sämre för Apple. Vadårå?

1
Bevaka tråden