Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyssna på en låt utan att den hamnar i library

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att lyssna på en låt utan att den hamnar i library? Tycker det är jobbigt att behöva ta bort från library om man kanske bara provlyssnat på en låt.

kör den i quicktime player istället?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-06-27 14:18

Haru testat med Quicktime?

jo att lyssna i andra spelare är det jag gör nu men jag tänkte om det fanns en lösning i iTunes? Tack ändå!

Jag brukar helt enkelt lyssna i Finder. Funkar finfint.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-27 14:39

Lyssna på den i iTunes kräver ju totalt ett dubbelklick, och sedan ett tryck på cmd-delete samt Yes. Lyssna på den i annan spelare kräver att man drar filen till spelaren, och sedan stänger den. Jobbigt och jobbigt...

Ursprungligen av Rom Raptor:

Går det att lyssna på en låt utan att den hamnar i library? Tycker det är jobbigt att behöva ta bort från library om man kanske bara provlyssnat på en låt.

Tycker också det där är oerhört irriterande.

...och att göra en smart spellista som listar allt som inte tillhör någon annan spellista är inte heller till någon större hjälp, eftersom det inte går att radera objekt från smarta spellistor...

Ursprungligen av TZW:

...och att göra en smart spellista som listar allt som inte tillhör någon annan spellista är inte heller till någon större hjälp, eftersom det inte går att radera objekt från smarta spellistor...

Jodå, det går utmärkt att radera saker från smarta spellistor. Samma tangenkombination som för att radera låtar i vanliga spellistor från hårddisken istället för bara från spellistan, d.v.s. Alt-Backspace.

Ursprungligen av capojava:

Jodå, det går utmärkt att radera saker från smarta spellistor. Samma tangenkombination som för att radera låtar i vanliga spellistor från hårddisken istället för bara från spellistan, d.v.s. Alt-Backspace.

Cool, varför har jag inte kommit på det tidigare?

en lösning är ju att göra ett extra library och skita i att det ligger massa döda länkar i det riktiga libraryt, men jag ogillar fula lösningar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 00:32

Går ju att stänga av funtionen att iTunes lägger till låtar i biblioteket. Då läggs ju bara CD rippade låtar till, inte de låtarna som man erkligen vill ha där.

Ursprungligen av acke:

Går ju att stänga av funtionen att iTunes lägger till låtar i biblioteket. Då läggs ju bara CD rippade låtar till, inte de låtarna som man erkligen vill ha där.

Nja, de läggs fortfarande till i själva biblioteket, dvs de syns i iTunes även efter omstart av programmet. Men de kopieras inte in i iTunesmappen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 11:58
Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Nja, de läggs fortfarande till i själva biblioteket, dvs de syns i iTunes även efter omstart av programmet. Men de kopieras inte in i iTunesmappen.

Var det inte det jag skrev?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2005-06-28 12:10
Ursprungligen av Rom Raptor:

Går det att lyssna på en låt utan att den hamnar i library? Tycker det är jobbigt att behöva ta bort från library om man kanske bara provlyssnat på en låt.

För att svar på frågan då, så går det alldeles utmärkt i direkt i Findern, visa filer i kolumner. markera filen, öppna "översikt" så kommer en enkel QT-spelare fram.

Som jag tolkar det gäller frågan om det går att spela en låt i iTunes utan att den läggs till i iTunes-spellistan "Bibliotek."

Svaret på det är - tyvärr - "nej."

Senast redigerat 2005-06-28 12:55
1
Bevaka tråden