Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon nya Sony Ericsson K750i ännu?

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-04 23:49

Jag kollar med Phony Phonehose först.
Men den tanken slog mig förstås. :^)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-05 10:44

Ingår USB-kabel DCU-60 vid köp av nallen?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-05 10:57
Ursprungligen av filuren:

Ingår USB-kabel DCU-60 vid köp av nallen?

Ja. Vi Mac-vänner har inte mycket nytta av den i annat fall man behöver fixa till ”firmware”.

Fick just veta, precis som jag trodde, att The Phonehouse INTE kan fixa uppgradering åt mig.
Deras burkar är, hm, operatörslåsta. — Typiskt igen.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-07-06 20:08
Ursprungligen av oqvist:

Ja. Vi Mac-vänner har inte mycket nytta av den i annat fall man behöver fixa till ”firmware”.

Fick just veta, precis som jag trodde, att The Phonehouse INTE kan fixa uppgradering åt mig.
Deras burkar är, hm, operatörslåsta. — Typiskt igen.

The Phone House
Kopparbergsv. 25
722 13 Västerås

Är en Sony Ericsson flash point de borde kunna göra uppgraderingen åt dig. Galleria butiken har ingen möjlighet tyvärr.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-05 11:17

Alltså.. kabeln ingår och ligger där prydligt i telefonens originalkartong?
I så fall är det jag som blir förb****d på en telefonleverantör.

Jag har nu väntat på fem K750i, men de säger att "telefonerna måste uppdateras men vi har inte fått någon kabel från Ericsson".

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-05 11:25

Jag kanske inte var riktigt tydlig nog?

DEN INGÅR!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-05 11:27

Tack. *grrrr*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-06 18:37

Jag försöker hittta fram till platsen som Kinkykoalan anger för att fixa iSync men jag hittar inte fram. Är jag helt bränd eller?

Han skriver:

Applications/iSync.app/Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/PlugIns/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources/

På svenska blir sökvägen väl: Program/iSync/"Visa paketets innehåll" -men sedan hittar jag ingen mapp som heter PlugIns varken på min G4 eller PB med 10.3.7. Letar jag fel? För det är väl programikonens paket man ska visa?

Ursprungligen av Uffe80:

Jag försöker hittta fram till platsen som Kinkykoalan anger för att fixa iSync men jag hittar inte fram. Är jag helt bränd eller?

Han skriver:

Applications/iSync.app/Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/PlugIns/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources/

På svenska blir sökvägen väl: Program/iSync/"Visa paketets innehåll" -men sedan hittar jag ingen mapp som heter PlugIns varken på min G4 eller PB med 10.3.7. Letar jag fel? För det är väl programikonens paket man ska visa?

Helt bränd är du förhoppningsvis inte. Men det tips du testar är för 10.4 och iSync 2 (som bara finns till 10.4). Det som sägs funka för 10.3.x med iSync 1.5 är:
http://lindmark.net/technical/osx/isync-k750i

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-07 09:43

Någon som lyckats få iSync 1.5 (Panther) att synka K750i med både Adressbok och iCal?

Med hjälp av beskrivningen från lindmark.net lyckas jag synka Adressboken dator > nalle (andra hållet ej testat). Dock med en mängd felmeddelanden.

commy.dk tipsar om hur man får iSync och K750i att rocka - både under Panther och Tiger. Men mitt innehåll i "Contents" stämmer inte ett smack med vad som beskrivs på sidan.

Någon? Please?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-07 10:03

Vad menar du med innehåll?
då är det kanske något med dina filer som inte stämmer?

Skall prova tipset från commy.dk som du nämnde.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-07 10:47
Ursprungligen av oqvist:

Vad menar du med innehåll?
då är det kanske något med dina filer som inte stämmer?

Skall prova tipset från commy.dk som du nämnde.

Beskrivningen hänvisar till "PlugIns". Saxat från commy.dk:
Contents/PlugIns/ApplePhoneConduit.syncdevice/Contents/
...PlugIns/PhoneModelsSync.phoneplugin/Contents/Resources

Men i mitt "Contents" (i Panther, alltså) finns bara följande innehåll:
MacOS
Info.plist
version.plist
Resources
PkgInfo

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-07 10:49

Nej. Jag hittar nämligen inte HELLER någon enda fil som kallas MetaClasses.plist??

Det går av någon anledning inte heller att fråga den där danska bloggen. Får ett felmeddelande då jag försöker leta efter deras registering?

Apropå The Phone House i Västerås så fick jag besked igår av dem att de faktiskt kan hjälpa mig. — Om ett par veckor, de har inte fått utrustningen ännu som de behöver. Så det löser sig.

Lite konstigt det här med att Apple inte har fixat en plugin eller ett tips för hur man gör?
Samma frågor ställs ju i deras diskussionsforum och jag har inte hittat någon lösning för den glade amatören ännu. Att programmera in lösningen känns lite riskabelt då jag inte har någon vana av att göra det precis. Dessutom borde Sony Ericsson uppmärksamma det hela och något av företagen måste ta initiativet till en lösning.

Jag såg just dessutom att denna tråd har lästs av snart 7000 användare!
så behovet av en lösning av iSync-problemet är mycket stort.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-07 11:02
Ursprungligen av oqvist:

Att programmera in lösningen känns lite riskabelt då jag inte har någon vana av att göra det precis.

Inte jag heller, men det var skitlätt.
Fast man får stå ut med att adressboken inte synkas.

Ursprungligen av oqvist:

Apropå The Phone House i Västerås så fick jag besked igår av dem att de faktiskt kan hjälpa mig. — Om ett par veckor, de har inte fått utrustningen ännu som de behöver. Så det löser sig.

Så sa de till mig förra året när K700i kom och jag efter nån månad fick problem med min. När veckorna hade blivit månader och de till sist fick igång den ja då visade det sig att de gjorde på samma sätt som SonyEricssons uppdateringsservice för alla vilket ju inte löste ett skit. Så då skickades den iväg och kom tillbaka efter nån vecka med ny mjukvara och alla problem lösta. Så gå du dit om nån vecka så får du säkert svaret att utrustningen kommer om ett par veckor. Och apropå utrustningen förresten. För K700i sa de att de använde samma deskstand som gemene man skulle använda om man uppdaterade hemma. Förvänta dig inte att det är nån jättemaskin som de väntar på. Men det låter stort när katten skiter liksom..

Pust. Lång historia. Jag förstår dock inte varför du bara inte släpar med dig mobilen och usb-sladden till en PC och uppdaterar direkt? Då får du nyare mjukvara på några minuter och slipper vänta i veckor. Hur enkelt som helst.

Ursprungligen av oqvist:

Lite konstigt det här med att Apple inte har fixat en plugin eller ett tips för hur man gör?.

Apple har inte direkt gjort sig kända för att uppdatera stöd för nya telefoner snabbt och det verkar inte som de kommer bättra sig på den punkten heller. Och frågan är ju om de fortsätter uppdatera iSync för 10.3 eller om det bara är för 10.4 det kommer uppdateras.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-07 11:26
Ursprungligen av Rickard A:

1. Förvänta dig inte att det är nån jättemaskin som de väntar på. Men det låter stort när katten skiter liksom..

2. Pust. Lång historia. Jag förstår dock inte varför du bara inte släpar med dig mobilen och usb-sladden till en PC och uppdaterar direkt?

1. Det trodde jag inte heller
2. Det blir den varianten.

Ursprungligen av oqvist:

1. Det trodde jag inte heller

Men jag hatar när säljare ska bre på och få det att låta som de jobbar stenhårt på ett jätteproblem när de egentligen inte gör ett skvatt på ett pytteproblem.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-07-12 12:39
Ursprungligen av Rickard A:

Och apropå utrustningen förresten. För K700i sa de att de använde samma deskstand som gemene man skulle använda om man uppdaterade hemma. Förvänta dig inte att det är nån jättemaskin som de väntar på. Men det låter stort när katten skiter liksom..

Den utrustningen som finns är "annorlunda" än vad gemene man har hemma dessutom så gör man inga uppdateringar på sonyericsson.se heller utan man loggar in i deras servicegränssnitt kallat EMMA. Krävs smartcards, special kablar (hårdvarulås) osv för att övh kunna logga in. Med denna utrustningen kan man flasha modeller som kom före K700 också.

Men tipset hos Commy funkar BARA i Mac OS X 10.4.x med iSync 2 även om det står både Tiger och Panther i texten. Det är samma tips som finns här: http://www.kinkykoala.com/macstuff/k750i/

I 10.3 måste man använda detta tips som det länkas till ovan: http://lindmark.net/technical/osx/isync-k750i

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-07 11:22
Ursprungligen av Rickard A:

Men tipset hos Commy funkar BARA i Mac OS X 10.4.x med iSync 2 även om det står både Tiger och Panther i texten. Det är samma tips som finns här: http://www.kinkykoala.com/macstuff/k750i/

I 10.3 måste man använda detta tips som det länkas till ovan: http://lindmark.net/technical/osx/isync-k750i

Tack! Ser ut att vara den enda rätta lösningen då.
De som ännu inte uppdaterat till Tiger får ju också tänka på att det faktiskt som du säger är ett annat tillvägagångsätt för 10.3

Tackar. Och hoppas nu att denna tråd har fått nog ett tag?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-07 11:26
Ursprungligen av Rickard A:

Men tipset hos Commy funkar BARA i Mac OS X 10.4.x med iSync 2 även om det står både Tiger och Panther i texten. Det är samma tips som finns här: http://www.kinkykoala.com/macstuff/k750i/

De danskarna, de danskarna..

Citat:

I 10.3 måste man använda detta tips som det länkas till ovan: http://lindmark.net/technical/osx/isync-k750i

... som inte har stöd för iCal.

Jag har mailat feedback till Apple om att stöd för K750i önskas i iSync.
Om vi är tillräckligt många så kanske det händer saker.
iSync - Feedback

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-11 22:49

Ny iSync släppt!!!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-12 15:49
Ursprungligen av 20Hz:

Ny iSync släppt!!!

Ny iSync = 2.1 bara för Tiger?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-12 16:34
Ursprungligen av filuren:

Ny iSync = 2.1 bara för Tiger?

Får du upp den genom programuppdateraren så go, annars vettefan.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-12 01:27

JAAA!

Och det funkar! Tur att jag inte ändrat alltför mycket i alla mina kontakter.
Har nu dumpat Entourage helt och hållet! Synkningen fungerade prickfritt med uppdateringen av iSynk via Bluetooth, D-Link adaptern, Nya 10.4.1 Tiger och allt!

Tack för att ni lyssnade Apple! Underbart!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 17:08

iSync fungerar nu utmärkt men däremot så går ej sms och telefonsamtal som jag skickar via Adressboken iväg, någon som får det att fungera med K750i?

D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-12 19:41
Ursprungligen av dennisb:

iSync fungerar nu utmärkt men däremot så går ej sms och telefonsamtal som jag skickar via Adressboken iväg, någon som får det att fungera med K750i?

D.

Nej det fungerar icke för mig heller. Använder dock bluephone för allt detta. Rekommenderas _varmt_.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 20:25

Vågar man köpa en k750i eller? jag är ganska uppskrämd efter att ha läst denna tråden...

Om inte - vad rekommenderas istället? En ihopfällbar nalle vore ju hett....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-12 21:56
Ursprungligen av bostadskomplex:

Vågar man köpa en k750i eller? jag är ganska uppskrämd efter att ha läst denna tråden...

Om inte - vad rekommenderas istället? En ihopfällbar nalle vore ju hett....

Det finns två mobile jag skulle vilja ha nu. Första är den jag har nu K750, andra är Razrn för den är så förbannat snygg. Och ja, jag är grymt nöjd med min nu! Köp!

Vet iofs inte om det längre är ett problem för många, men då jag vet att det varit det, vill jag bara tippsa om K750i Grabber som ska förhindra att OSX kraschar när telefonen kopplas ur. (har själv ej kunnat testa då jag varken har en Mac - iBookens logikkort rök nyligen - eller en K750i. )

Bevaka tråden