Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera PDF till PPT eller Keynote

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det går att göra en presentation av en flersidig pdf?

Hittar ingen funktion att importera i varken keynote eller powerpoint.
Visst går det att ta en skärmdump av varje sida, men det blir så jäkla dassigt i powerpoint.
Ja, jag måste tyvärr ha presentationen i både powerpoint och i keynote.

Tips… råd… anyone?

- Slice -

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-11 10:01

Vad gäller PowerPoint så är du "körd" tror jag.

Vad gäller Keynote så kan du få in varje sida "perfekt". Det enda vattentäta sättet jag vet är dock:
- PDF > Illustrator > Kopiera varje sida för sig > Klistra in i Keynote.

Det tar tid men blir snyggt.

Pröva att släppa en flersidig PDF i "slidefältet" i keynote förrsten, kanske att den är så duktig så den skapar slides av den då... Den gör nämligen så med bilder.

Eric.dv --

Jag tänkte precis som du med slidefältet, men den tar bara med den första sidan då.
Synd!
Bildvarianten har jag använt många ggr och det är sååå smidigt.

Lite jobbigt att ta sida för sida då det är drygt 200 sidor som ska in.
Får väl jobba någon kväll på det i värsta fall.

- Slice -

Det borde väl gå att fixa en Automator funktion?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-11 10:47

Ev. kan Adobe Acrobat Professional dela upp en flersidig PDF till separata sidor.

om du har photoshop så kan du via Arkiv-menyn välja "Automatisera" -> Flersidig pdf till psd.

Detta kanske kan hjälpa dig en bit på vägen.

Har man Acrobat Pro kan man nog dela filen i separata delar eller exportera sidorna som tiff och andra format.

Kom på en annan (om)väg... det finns ett gratis script till indesign som inporterar pdf-filer och lägger upp sida för sida i ett indesigndokument. Sen kan man t ex exportera som eps från ID för att få separata filer för varje sida. Dessa filer droppar man in enligt Eriks förslag så bygger Keynote sidorna automatiskt.

Scriptet finns på adobe studio exchange här:
http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=10994&back=http%3A%2F%2Fshare%2Estudio%2Eadobe%2Ecom%2FaxQuickSearchSubmit%2Easp%3Ftxt%3Dpdf%26allprods%3D6%26submit1%2Ex%3D26%26submit1%2Ey%3D10

1
Bevaka tråden