Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Explorer fryster pga True Blue environment

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan någon vecka har jag haft problem med Internet Explorer som fryser då och då i ett par-tre sekunder (den lilla regnbågsfärgade snurran kommer upp och explorer stannar). Jag kör processlistan och ser något som heter True Blue environment som hoppar upp i listan när explorer fryser.

Någon som vet mer?

UPPDATERING: det verkar som om det är flera processer som strular med mig:

Quicktime player
LaunchCFMApp

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-26 00:34

True Blue environment är Classic-miljön. Den brukar ofta dra ganska mycket CPU, även när man inte "gör något". LaunchCFMApp kallas tydligen vissa Carbon-program istället för sitt riktiga namn. Rätta mig om jag har fel.

Fast ditt problem har jag inga bra idéer om.

Kör utan Classic, stängt av alla plug-ins och startat om Explorer. Den där LaunchCFMapp ligger och lurar - men ännu så fungerar det.

Jo, men nu e det ju så att Internet Explorer är en Carbon-app och inte en Cocoa. Så Launch kommer finnas där så länge du har igång IE.

Jag skulle vilja se den dagen när M$ lanserar ett Cocoa-program...

Fast det skulle ju kunna hända med MBU, de revolterar ju mer än gärna mot resten av M$. Skulle vara kul att se MBU föredra WebObjects framför C# i .NÄT-satsningen också...

Vad det gäller LaunchCFMapp så är det Internet Explorer eller är det bara ett carbon-bibliotek som "gömmer" IE?

[ 26 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

1
Bevaka tråden