Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp att öppna .eps filer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kopierat 9 .eps filer från CD och kan inte öppna dom. Är det mig eller filerna det är fel på?

Finns det någon vänlig själ där ute som vill hjälpa mig och spara om dessa som .jpg?

Jag skickar en fil som vi kan testa med...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-01 11:48

Har du provat att öppna filerna från Photoshop genom "Arkiv" > "Öppna"?

Hehe... En fil gick att öppna på det viset.

Jag har PS 5.5 för Windows. Har laddat Gimp för Windows och testat. Fungerar inte.

Felmeddelandet i PS är "Det gick inte att öppna filen på grund av ett skivfel".

Då är det väl skivfel då.
Om du hade haft en riktig dator hade du kunnat testa med Graphic Converter, den brukar kunna öppna nästan vad som helst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-05 01:04

Om du vill kan jag testa att öppna och spara om filerna till dig.

Vet du vilken version av Ph som bilderna har sparats i från början?
Photoshops eps-er är ju inte bakåtkompatibla hur långt som helst. Jag har haft problem med lokaltidningar, som av ekonomiska orsaker inte kan uppdatera sina program så ofta, och just eps-er som jag sparat i CS har många haft problem med att öppna i Ph version 6.0 och tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 12:20

....kan inte öppna på grund av skivfel....

verkar som bränningen inte fungerat som den ska

varför eps - vem har "orginalfilen" alltså vilket program ?

/Tangen

Tack för alla era svar!! Förlåt, jag skriver så sent! Jag har haft lite ont om tid dessa dagar nu...

Jag kan inte svara på var bilderna kommer från. Jag har ingen aning! Jag har fått en cd skiva från konstnärer och det enda jag vet är att det inte är konstnären i sig som gjort skivan.

Jag hade ingen aning om att .eps var märkesberoende! Det underlättar i felsökandet! Kanske man ska investera i Photoshop LE??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 16:54

inga problem, det kan vara så att filerna är korrupta - men det kan man inte veta förrens
man provar -dom ska gå att öppna i både illustrator / photoshop..

vad arbetar du i för program ?

/Tangen

1
Bevaka tråden