Med tanke på att 99mac till 99% ska handla om mac-relaterade frågor så finns det väl utrymme för den sista ynka procenten. Trodde aldrig den dagen skulle komma när jag plötsligt får för mig att bygga en PC, men så är det. Bäst att förklara varför. Tjejens 13 årige son blir lättare att få med sig då hans mor är hos mig och då kan en PC underlätta... vill underlätta inför en framtid när vi 3 kan komma att bo under samma tak. Så jag behöver råd om vilka delar jag bör köpa samt var jag hittar dessa delar - gärna med ett pris också. Det ska INTE bli en värstingdator, bara en hyffsat snabb surfburk som man ska kunna spela hyffsat många olika spel på.
Följande gäller dock - ska kunna använda mina två 512MB-minnen (PC2700) som sitter i min MDD-mac, samt en överbliven Seagate Barracuda 120GB (ATA) OBS ej SATA. Det är alltså reserande komponenter som jag vill ha tag i - skiter i hur ful burken blir, den ska ändå bara stå i ett hörn på golvet och åka snålskuts ut på nätet via min macs "Internetdelning". Har en överbliven ny 17" monitor så en ny sådan behövs inte.
Bör ingå:
Tower
DVD-brännare
Grafikkort
Moderkort
Processor
... kanske jag glömt något vitalt ??
Windows XP HOME edition
Olle
... nej jag switchar inte till Win - köpte en iMac 20" häromdagen... kanske min 10-15 mac på raken