Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att tänka vid ominstallering av OS X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu med Mac OS X så blir det ju en hel del saker att tänka på och speciellt då man ska installera om Systemet, i OS 9 så gick man bara in i Systemmappen och säkerhestkopierade de tillägg och inställningar, samt det programinställningar som var viktiga.

I OS X så är det väl Library mappen i ens hemkatalog som är viktigast att ta backup på vid nyinstallation av systemet?

Är det någon annan mapp som är viktg att tänka på?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-30 19:56

Beror på vad du har gjort med systemet - har man installerat en massa unix grejer så vill man absolut spara undan /usr/local - vid uppdatering av systemet så kan man dock ta det lungt - det mesta blir kvar (utom wget )

• Medlem
  • 2001-09-30 20:41

Är det inte så att vissa "finesser" inte är tillgängliga förrän man installerat Dev Tools? Har för mig det.

Dev tools, det är den andra skivan som följer med osX?

För mig så lät det inte som någonting som jag skulle ha nytta av, men jag har på senare tid börjat pilla lite mer på terminalen och allt det där lite roligare
är det något vettigt på den skivan? *blev nyfiken* kommer inte förstå mig på vad som är på den utan jag måste nog fråga först så jag vet
mvh //kerstin

Visst ska man ha den skivan, där ligger alla utvecklingsverktyg, Project Builder mfl.
Så ska du utveckla så måste du ha den.

Sen borde väl AppleScript Studio följa med oxo? (visst hette den det). Vore ju skitcoolt att leka lite med det.

wget är borttaget ur standard distrubutionen av Mac OS X.
Det går att installera igen men Apple har skickat med ett annat verktyg som gör samma sak plus lite till:
curl -O [URL]

Ta en titta på den via man sidan.

1
Bevaka tråden