Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa bredbandsleverantör

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-21 14:08

Vilken är den bästa brebandsleverantören pris förhållande till prestanda?

Västerås Stadsnät? 198 kr/mån för 10 mbit upp och ner?
Jag avis på mamma nääää inte då....

Jag kör Bredbandsbolaget ADSL 0,5 upp och ner. I verkligenheten snabbare för 298 kr i månaden.
Funkar perfekt. Jag har glömt vad företaget hette som de köpte upp jag var kund där...
Surt är det ibland med villa när inget annat erbjuds än det och Telias överprisade alternativ.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-21 15:01

Jag betalar förnuvarande 250 kr i månaden för 10/10 med BBB, vilket kommer att sänkas till 150 kr i månaden (och då ingår även telefoniabbonemang) pga gruppanslutning med bostadsrättsföreningen.

  • Medlem
  • 2005-09-24 13:48

Härligt tjogin, det avtalet försöker jag driva igenom i vår bostadsrättsföreningsstyrelse också. Vi skall snart ut med enkät och kolla av intresset för de boende. Klart lysande avtal HSB gjort med BBB där
Fast vi betalar 295 idag med HSB-rabatten...men det blir 150 här med om det går igenom...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-24 17:48
Ursprungligen av Korsriddaren:

Härligt tjogin, det avtalet försöker jag driva igenom i vår bostadsrättsföreningsstyrelse också. Vi skall snart ut med enkät och kolla av intresset för de boende. Klart lysande avtal HSB gjort med BBB där
Fast vi betalar 295 idag med HSB-rabatten...men det blir 150 här med om det går igenom...

Det kan nog stämma att jag också betalar 295kr per månad idag, minns inte så noga. Vore kul om man kunde få HSB-rabatt på BBBs 100/100-abbonemang också.

  • Medlem
  • 2005-09-24 20:33

Deras 100/100 är rena skämtet... tror det kostar närmare 600 kr i månaden och från början var det mer, dessutom så har man en gräns på hur mycket man får tanka ner, sen debiteras man per Mb.... tror inte de har så många kunder på 100/100

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-24 21:36
Ursprungligen av Korsriddaren:

Deras 100/100 är rena skämtet... tror det kostar närmare 600 kr i månaden och från början var det mer, dessutom så har man en gräns på hur mycket man får tanka ner, sen debiteras man per Mb.... tror inte de har så många kunder på 100/100

Jag testade 100/100-abbonemanget ett tag, har för mig att det kostade mig 500 kr i månaden. Gränsen på 10GB per dag (300GB per månad) tycker jag inte är helt galen, själv skulle jag iaf aldrig komma upp i den siffran på en månad. Största skälet att jag gick tillbaka till 10/10 var att den fulla kapaciteten ändå inte kunde användas p.g.a. andra servrar och användare på internets begränsningar, om de däremot erbjöd 20/20 eller 30/30 så skulle jag nog nappa på det.

1
Bevaka tråden