Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videokonferens med andra system

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Undertecknad arbetar bl.a med videokonferenser inom sjukvården. Någon som har erfarenheter, neg, posi, av att använda iSight/ichat?

• Medlem
  • 2005-10-27 12:56

Flyttar från "Presentationer".

Mod

• Oregistrerad
  • 2005-10-27 13:24

Beror lite på hur många du skall prata med, blandad dator miljö och prestanda på maskinerna?

Ichat med PC kräver att pc användarna har AOL konton och det enda problemt jag har haft att ha konferans med dem är att jag ibland måste starta konferansen för att få det att fungera (de har haft vanliga USB kameror, inte Isight).

På mac funkar allt ganska bra, om användaren skapar ett .Mac konto (man kan skapa ett utan att betala för .Mac som sedan fortsätter fungera efter att prövo tiden tagit slut).
Att tänka på är att du inte ha konferans (alltså fler än samtidigt) med mac maskiner som är under G4, 800mhz enligt Apple men detta kan avhjälpas genom att installera iChat USB Cam.

Jag hade problem med iChat och video-samtal med Windows XP/AIM klienter när jag la in Tiger men det löste sig med att installera Trillian på PCn. Jag vet att det är många som har haft problem med iChat just i Tiger men de flesta har varit mellan Mac-PC inte Mac-Mac.

Har läst många inlägg på Apple Discussions ang. problemet och jag vet att enl. ryktena att Apple jobbar på att fixa iChat fullt ut igen till 10.4.3 som ska komma snart.

Kolla in. http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=74888 för mer info.

1
Bevaka tråden