Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen! - FinderPop för OS X!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av de få saker jag verkligen saknat från OS 9 är det lilla programmet / kontextmenytilläget "FinderPop". Ingen av de alternativ jag hittat har varit ens i närheten

Utvecklaren sa att han aldrig skulle porta det - men tydligen har han ändrat sig, och nu finns det för OS X - underbart!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1640

Senast redigerat 2005-10-29 09:11
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-29 09:46

Det är väl samma sak som att hålla nere högerklick (två knapp mus) ?

Ursprungligen av REP:

Det är väl samma sak som att hålla nere högerklick (två knapp mus) ?

Det är ljusår ifrån det.

FinderPop gör att du får en ANPASSAD kontextmeny, där du kan lägga in genvägar till mappar, dokument och program. Till skillnad från de flesta andra liknande saker har dock FP möjligheten att välja om en markerad fil ska flyttas eller kopieras till sådan mapp, eller om man vill öppna den i något av programmen. Dessutom kan man sortera, namnge, skapa separationslinjer mm.

Resultatet är att man inte behöver klydda ner dockan med en massa program man sällan använder, får genvägar till valfria mappar osv, från vilket progam som helst, i och med att man man klicka på en tom del av menyraden och få fram sin anpassade meny.

Allt som allt spar det mig säkert tusen klick per dag och en himla massa fönsteröppnande

Svårt att beskriva hur bra det här är förrän man testat det. Läs dock manualen och prova de olika alternativ som finns för att kunna utnyttja det fullt ut.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-29 09:49

Tack för tipset, har också saknat programet mycket sedan Mac os 9 tiden, då jag använde det mycket för att flytta och kopiera filer.

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-29 10:29

Kanon, jag har verkligen saknat de funktioner som Fider Pop hade.
Toppen och kanon!

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-29 10:37

"Pintware", kul! Jag ska skicka deg så han får sig en pint om den funkar bra.

Senast redigerat 2005-10-29 10:58

Aaaaaaaaaaaah!! Finderpop är UNDERBAR! I've missed it.

Alltid kul att återse en riktigt kär gammal vän... Jag hittade (och betalade) FruitMenu för ett tag sen, som i stort sett gör samma saker, och som är gjord för OS X. Men av rena nostalgiskäl kommer jag förstås att prova nya FP (och låta Turly få another pint... Undrar om hans brakrap när man betalar finns kvar?).

Herregud, vid varje ominstallation av gamla OS 9 var Finder Pop det absolut första som åkte in efter själva systemet. Jag blev tokig på att navigera utan den, i en skur av fönster.... Samma sak med FruitMenu numera; det var det första jag la in på nya PB:n i onsdags.

1
Bevaka tråden