Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Standard-ikoner..var finns dom?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-09-08 15:04

Har bytt en massa ikoner på program å annat. Jag använder shapeshifter. Nu har systemet dock bestämt sig för att jag inte ska kunna återställa till original OS X ikonuppsättningen. Någon annan som råkat ut för detta. Vad gör man? Måste jag formattera om hela skiten? Var finns standard-ikonerna i os:et?

• Medlem
  • Skara
  • 2005-10-30 08:43

bumpar lite..är i samma sits som babyman

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-30 13:28

Skapades det inte automatiskt en backup av orginaslsymbolerna när man körde ShapeShifter? Har jag för mig iaf, men det var länge sedan jag använde det ...

Testa att söka efter ShapeShifter och se vad för objekt som kommer. Kanske finns det någon backup någonstans?

Finns det inte, behöver man ju inte formatera om. Det ska nog räcka med att Arkivera och Installera med rutan "Behåll användare ..." ikryssad, så ska allt se ut som förut fast med ett frächt, orört gränssnitt?

• Medlem
  • Skara
  • 2005-10-30 18:33

[QUOTE="Finns det inte, behöver man ju inte formatera om. Det ska nog räcka med att Arkivera och Installera med rutan "Behåll användare ..." ikryssad, så ska allt se ut som förut fast med ett frächt, orört gränssnitt?[/QUOTE"]

Hmm.. hur gör man exakt när man arkiverar hela datorn?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-30 19:35
Ursprungligen av Kalam:

Hmm.. hur gör man exakt när man arkiverar hela datorn?

Alltså en systeminstallation påverkar ju inte hela datorn - bara innehållet i systemmapparna på hårddisken.

Vid installation kan man kryssa i "Arkivera och installera" och sedan "Behåll användarnas inställningar". Då flyttas det gamla systemet till en mapp som heter "Previous systems" och ett helt nytt och rent system installeras. Sedan kopieras alla användares inställningar och andra grejer till det nya systemets mappar. På det sättet får man ett helt nytt system som inte är befleckat med konstiga modifikationer, men samtidigt slipper man jobba för att få det att se ut och fungera som tidigare.

Senast redigerat 2005-10-30 19:47
  • Medlem
  • 2005-10-30 19:35

http://www.resexcellence.com/hack_html_00/10-11-00.shtml

Gäller äldre Mac OS X, men jag misstänker att principen är det samma.
Men om du avinstallerar ShapeShifter funkar det inte då?

1
Bevaka tråden